Svampinfektion The NEVER ending story!!!
Jag har läst en del av svaren här i forumet. Och mitt råd är att gå till en homeopat/biopat för att få ordning på problemen. Som många här säkert har erfarit hjälper det inte att följa de "vanliga" råden med bomullstrosor, tvätta med olja osv. Självklart är det bra och jag gör det själv, men det är något mer som ligger bakom.
Enligt min biopat hade jag candida som det heter i tarmen och det är härifrån vaginan blir infekterad gång på gång så fort immunförsvaret där är det minsta nedsatt. Immunförsvaret går inte att göra så jättemycket åt, våra hormoner ser t.ex till att immunförsvaret blir nedsatt varje månad för att inte stöta ut ett befruktat ägg.
Därför gäller det att komma åt problemet. Och enligt henne gör man det genom en svamp-diet plus svampdödande medel plus probiotika (mjölksyrabakterier).
Svampdieten går ut på att man inte äter pasta, ris, potatis, bröd, frukt, mjölk (yoghurt o syrade produkter ok). Man äter inget som innehåller socker, vinäger, jäst eller svamp.
Istället äter man rent kött och grönsaker. Griskött ska undvikas eftersom det ofta kan innehålla osynligt mögel.
Den strängaste dieten kör man i två veckor, därefter kan man börja lägga till lite lite ris, kanske lite gröt, lite 100 % fullkornspasts osv. Sen fortsätter man dieten i tre-fyra månader och efter det blir väldigt många hjälpta, ca 95 procent.
Jag har själv gått på dieten i två veckor nu, och visst är det jobbigt i början. Man är jättesugen på godis mm. Men det GÅR! Och till slut inser man hur nyttigt man lever och hur bra man mår.
Jag ska inte säga att detta hjälper än. Jag är orolig varje dag för att jag ska börja känna nåt. Men jag hoppas hoppas!
Enligt min biopat ska man abslut inte använda apotekets svampmedel och diflucan och liknande ansåg hon var rena rävgiftet som dödar lika många snälla bakterier som det dödar svamp. Därför får många tillbaka besvären efter behandling eftersom svampen bara blir försvagad. Är då tarmens immunförsvar samtidigt försvagat kan svampen lätt blossa upp igen.
Jag tycker det är konstigt att sjukvården aldrig nämner den här dieten eller ens att man behöver fylla på med goda tarmbakterier om man äter en svampkur. Till och med jag som äter en snäll naturläkemedels-svampdödare har fått öka dosen med mjölksyra till det tredubbla.
Jag hoppas på den här metoden, att den ska hjälpa mig.
Alla tips är bra här och jag vet hur fruktansvärt det är med svamp. Man blir galen.
Någon annan som provat det här`?