bjatch och Shannon
Jag trodde att jag hade fått svamp, det sved och kliade och det gjorde lite, lite ont när jag kissade. Jag pratade med en kvinna på sjukvårdupplysningen, och och sa att jag skulle ringa kvinnokliniken i min hemstad, vilket jag gjorde. Kvinnan på kvinnokliniken sa att det nog var en svampinfektion, och att jag skulle köpa pevaryl och självbehandla.
Pevarylen tog till slut bort kliandet, efter en vecka, men det sved fortfarande lite, lite när jag kissade.
I tisdags fick jag mens, och fruktansvärd mensverk, jag kunde knappt gå. Så illa brukar det inte vara. Jag fick dessutom väldigt ont i ryggen, vilket jag deffinitivt inte brukar ha vid mens. När mensvärken i magen gått över fanns värken i ryggen fortfarande kvar.
Ryggvärken på mig sitter precis under revbenen, på vänstersidan av ryggen. Det värker, molar och dunkar. Titt som tätt får jag också krafiga "hugg".
Igårkväll ringde jag min blivande svärmor, som är undersköterska, och frågade vad hon trodde att min ryggvärk berodde på. Jag hade tidigare berättat om mina problem med att kissa, men hon sa då (som alla andra) att om man har UVI, så gör det väldigt ont hela tiden när man kissar. Inte bara lite, lite som det var för mig. I alla fall.. när jag pratade med henne igår, så sa hon att jag skulle ringa akut och åka in. Hon la ihop två och två och fick det till Njurbäckeninflammation..
Fick en tid klockan 19.45 samma kväll, jag ringde klockan 19.15, så jag hade grym tur! Lämnade urinprov och blodprov. Blev klämd på (AAAAAJ!!!!). Läkaren sa att det var tur att jag kommit in, njurarna kan kollapsa om man inte behandlar bot Njurbäckeninflammation.
Man botar Urinbäckeninflammation med antibiotika. Jag fick några starka grejer som jag ska äta i 14 dagar. Sedan, 14 dagar efter avslutad kur, ska jag på återbesök för att kolla så att alla bakterier är borta.
Summan av kardemumman är alltså: Jag hade ingen feber, inte särskillt ont när jag kissade. Trots det hade jag alltså en UVI. Så, kolla upp!!! Den här smärtan önskar jag inte ens min värsta ovän.