• jobeli

Vår dag med bilder :)

Vilken underbar dag vi hade, så lyckat!

Började morgonen med frukost med min lillasyster som sovit över (min blivande man sov hos sin mamma). Klockan åtta kom Sandra som skulle göra mitt hår och smink. Sen kom några av mina närmsta tjejkompisar och höll mig sällskap medan jag fick sitta still i 3 timmar när Sandra jobbade med mig. Hon var så duktig, jättenöjd med resultatet. Drack lite skumpa och försökte äta lite undertiden också. En av mina vänner är florist och hade gjort en underbar bukett och blommor som jag skulle ha i håret. När Sandra var klar så mötte min mamma och några vänner upp oss och vi satte oss i bilarna och åkte ut till herrgården. Min mamma och syster hjälpte mig med klänningen, det var mysigt att få lite tid bara vi tre.

När jag var färdig mötte jag upp min blivande man och han var så stilig. Sen fotograferade vi oss vid herrgården och nere vi vattnet där vi skulle vigas. När vi var klara med fotograferingen så väntade vi en halvtimme på vigselförättaren och musikerna som skulle möta oss vid vattnet. Det var så skönt att få lite tid för oss själva och varva ner, några badgäster blev nyfikna så lite sällskap fick vi J . Sen när vi hörde att traktorn med höskrindan med alla gäster började närma sig så gömde vi oss i skogen, när vår toastmaster gav klartecken och vi började höra gitarren spela så gick vi mot gästerna. Var en härlig känsla att mötas av våra finklädda familjer, vänner och släktingar.

Efter vi var vigda så spelade och sjöng vår duktiga gitarrist och sångerska "För kärlekens skull" och "Båtlåt", båda passade perfekt nere vi vattnet. Efter det blev vi överösta med blomblad, så romantiskt J (Rekommenderar alla att ha rosblad istället för ris). Sen åkte vi med höskrindan (som var jättestor och full med filtar och bänkar som vi kunde sitta på) upp till herrgården, det var mysigt att sitta och se det vackra landskapet och småprata. Sen blev det brudskål och middag. Vår toastmadame och toastmaster var så duktiga hela dagen och hade full koll under middagen. Själv slappnade jag av helt efter vigseln och lät dem sköta allt. Det var många rörande tal under middagen och min mamma sjöng så vackert för oss.

Sen var det brudvals och dans till sent på natten efter det. Sov inte många timmar för på morgonen vaknade jag tidigt och väckte min man för jag ville ta vara på tiden i den fina miljön. Fick morgongåva :) och sen blev det frukost med alla andra. Efter frukosten hade vi presentöppning, måste säga att det faktiskt var den mest "energikrävande" biten. Att ha 50 personers ögon på en medans man föröker läsa rätt på korten och tacka rätt person, dessutom så är man ju inte helt pigg :)

Sen bar det av till azorerna dagen efter.

Bilder:
    www.pixbox.se/alb144233
    www.pixbox.se/alb145295

• Svar på tråden Vår dag med bilder :)
  • jobeli

Tack så mycket för alla fina ord!

Jenny_Åland - rosorna heter cool water och är så vackra tycker jag, de är en blandning av ljuslila och rosa.

• jobeli

Tack, tack! :)

Fröken Inga - det var färska rosblad, min vän som är florist köpte massa rosor och på bröllopsmorgonen satt hon, en annan vän och min syster och lossade bladen medans jag blev sminkad och fick frisyren fixad.

Beanr1 - Fotografen var jätte duktig, mycket prisvärd också. Kolla på hans hemsida: www.andreashemb.com/info.htm
    Han har olika paket, ett för fotografering innan eller efter vigsel av brudparet och ett med både fotografering innan och vid vigseln. Maila honom så får du rätt prisuppgifter.

• jobeli

Vi är inte i Nyckelviken utan i Ludvigbergs Herrgård på Muskö, populära tapeter :)

Caranlachiel - Azorerna är en otroligt vacker ö, det finns massor att se. Se dock till att boka ett fyrstjärnigt hotel och säg till att ni ska på bröllopsresa så ni får dubbelsäng (det fick nämligen inte vi). Sen får man inte ha för höga förväntningar på maten för då bli man besviken. Men jag tycker ändå att det är värt att åka dit, en riktig upplevelse. Vi var på valsafari, badade i varma källor, vandrade i "djungeln" och bada i vattenfall, red mm. Vår resa kostade 5000 för flyg och hotel inkl frukost. Vädret var jättebra när vi var där, bara en dag med regn sen var det strålande sol resten av resan och kring 27 grader varmt.

• jobeli

Tack :)

Jenny_Åland - Ja det var per person,
    glömde skriva det :)

Vi2 - Klänningen är en Nixa modell 427

Svar på tråden Vår dag med bilder :)