ni som är nygifta
Papperna för körkort kommer automatiskt. Det brukar gå ganska snabbt... Allt annat måste du fixa själv!
Papperna för körkort kommer automatiskt. Det brukar gå ganska snabbt... Allt annat måste du fixa själv!
Du ringer eller mailar. Oftast räcker det med det men ibland vill de ha personebevis och dylikt men det får du reda på när du kontaktar dem..
Id-kort och pass måste du oxå fixa själv..
Om jag vore dig skulle jag vänta med att byta ut alla betalkort tills efter du har ett id-kort, körkort eller pass att identifiera dig med. Annars måste du gå runt med ett papper som bevisar att du bytt namn..
Tja, det ENDA papper som kommer på posten är för att skaffa nytt körkort. Precis som jag sa. Resten måste du fixa själv genom att ringa runt, maila runt osv...
Om du vill ha ett vanligt id-kort måste du ta med dig ett personebevis och gå till banken eller posten och beställa ett. För att skaffa nytt pass så måste du ha ditt gamla eller id + personbevis, det gör man hos polisen... Precis som vanligt. Glöm inte att det kostar pengar.. ;) Personbevis beställer du hos skattemyndigheten, antingen via deras hemsida eller genom att ringa dem.
Glöm inte att du även måste meddela alla som du har abonnemang hos eller är medlem hos...
Du behöver inte få panik dock, posten kommer komma fram i både det nya och det gamla namnet så om du missar något som kommer du upptäcka det och kan fixa det då.... :)
-Om du inte flyttat samtidigt förstås?!