Inlägg från: NuÄrDetDags |Visa alla inlägg
  • NuÄrDetDags

Jenny i England gift! Laaangt (och pa engelska) med bilder!

Congratulations!!
    I hope I have so many fantastic things to tell after our D-Day!

Bouncing Bunny:
    Jag kan inte verkligen dela med mig några erfarenheter så snett sett (förutom kanske: England rocks!! ), jag och min engelsman gifter oss nästa år i mars men vi har hittills gjort injubningarna på två språk, festprogrammet (som igentligen inte är något festprogram direkt utan mer lite information om svenska och engelska seder och lite roligheter) kommer att vara tvåspråkigt, även med löftena vi ger varandra på svenska (de säger vi bara på engelska under vigseln).

Jag funderade på att be dem som vill hålla tal att lämna in dem i förväg, så att även de får en översättning i festprogrammet, men det kanske blir för bökigt/är inte så säkert ännu. Vi får se hur det blir med det.

Om tvåspråkiga vigslar kan du läsa lite här: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m1856045.html

• NuÄrDetDags

När "programmet" en gång är färdigt skickar jag gärna en kopia till dig, no problem at all.

Vi tänker inte begränsa talen, de som vill får gärna tala, dansa, sjunga - på vilket språk de vill. Eftersom jag har bott i Tyskland i över 20 år kommer också en massa tyskar (just det, jag har gjort inbjudningarna på tyska också :D ).

Tal och grejor på engelska är ju inget problem, vad jag vet pratar och förstår alla i alla fall så mycket engelska att det som sägs nog kommer att nå fram.
    Om svenskarna och tyskarna inte vill hålla sina tal (eller vad de nu gör) på engelska får den engelska/irländska delen "gissa" sig till innehållet. Det kan nog till och med bli roligt...

För oss är det framför allt viktigt att vigseln är tvåspråkig, svenska och engelska, så som vi och våra familjer. Trespråkig, alltså tyska också, blir för mycket, men mina tyska kompisar är bra på engelska så de överlever säkert.

• NuÄrDetDags

Ja, Bouncing Bunny, das ist eine lange Zeit - meinen Zukünftigen habe ich allerdings im Internet getroffen.

Är det något jag aldrig skulle sätta min fot på så är det Oktoberfestivalen, men det är ett annat kapitel.

När jag får lite tid över (det kan dröja några dagar) ska jag leta upp alla texter jag har samlat ihop (de ligger lite här och där nu, det blir så med olika datorer) och sedan skickar jag över dem till dig. Förutsättningen är att du skriver din e-post-adress här (fick jag också lära mig för ett tag sedan).

• NuÄrDetDags

Jag har sparat adressen, kommer som sagt var att ta några dagar...

Ingen i vår privata omkrets har träffats på nätet så de tyckte först att vi var helt stolliga men det är kul att t.ex. våra grannar träffades i en chat - och nu är gifta och har tvillingar.

Nu får vi nog ge tillbaka tråden till Jenny i England (Sorry Jenny,...).

Svar på tråden Jenny i England gift! Laaangt (och pa engelska) med bilder!