• Novaline

Exuviance vs Dermalogica

Hej hopp!

Jag har hört att man inte ska använda produkter som innehåller Triclosan. Det brukar finnas i vissa tandkrämer osv. Jag undviker sådana tandkrämer och allt annat som innehåller sånt... men till min stora förvåning upptäcker jag idag att min rengöring från Dermalogica har triclosan som aktivt ämne. Inte kul!!!

Nu letar jag nytt märke och undrar om det finns någon här som kan rekommendera mig något annat bra märke? Jag har fet hy med ganska mycket och stora porer. Hyn ser blanke ut några timmar efter tvätt.

Hur är Exuviance?

• Svar på tråden Exuviance vs Dermalogica
  • Modestie

Jag har dålig koll på Exuviance, men då triclosan motverkar acne finns det i många anti-akneprodukter.

• vixen not a tramp

Varför ska man undvika triclosan? I vilken Dermalogica rengöringa finns den?

• Modestie

Triclosan är bakteriedödande, lite vääääl bakteriedödande enl. vissa ....t ex misstänke rman att det kan bidra till antibiotikaresistens

• Novaline

pickolina:

Ole Henriksen är ju så extremt dyyyyrt!
    Var får man tag på billiga OH-prod?
    Ett startkit på Hudoteket kostar ju en 1000-lapp!!!!

• MissTess

Jag har hört många som är nöjda med Exuviance, dock inte jag....
    Jag har länge haft problem med akne, det hjälpte i början med Exuviance, men nu har der nästan blivit värre. Nu får jag bara utslag kring hakan och uppåt kinderna, enligt Exuviance har jag "nåt fel med mina hormoner".
    Men köp ett litet startkit och prova.

• Novaline

Nu funderar jag allvarligt på Ole Henriksen! Vilka är era erfarenheter av hans produkter?
    De är ju svindyra, är de lika dryga som dyra???

• nippon

Novaline,
    Nu har jag inte problem med fet hy men Ole H verkar jätte bra ändå. (jag har torr,känslig,rödflammig med knottror)

Jag håller själv på att testa Ole H. Bytar inte ut allt jag har utan testar lite åt gången. För mig har Ole H´s nurture me krämen förändrat min hy totalt. Jag har inte haft brunkräm på mig på 4 veckor! Och jag ska säga att jag knappt innan inte kunnat leva utan det!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vilka produkter som är bra till din hudtyp. Pickolina är nog en hejare på det!
    Synd ett startkitt är så dyrt för det är nog god idé att testa innan du köper på dig.

Jag är väldigt feg att handla över internet men jag beställde själv från www.essentialdayspa.com
    och det gick jätte bra.

Lycka till :)

• famousfairy

hej miss tess.. jag har använt exiuvience och fick råd att kolla mina hormoner med. det stämde, de var lite här och där. men Exuvience hjälpt mig.
    Sen åt jag också en kur acidofilus tabletter, och nu till och från äter jag det, det hjälpt mig.
    En annan produkt jag kan rekommendera är RoC.
    var tvungen att prova nåt annat nån gång och det funkade jätte bra på mig..
    lycka till

• mippemutt

Nippon:
    Jag har också torr och känslig hy som du och funderar på Ole H och då Nuture me. Kan du rekommendera den? VAd använder du för andra produkter. Jag är så trött på att vara torr och fnasig och rödflammig.

• MissTess

famousfairy:

Vart fick du tag i tabletterna och RoC?

• famousfairy

Ja det var så .. då.. att jag gick till hälsåkosten i sturegallerian ocjn tjejen där föreslog tabletterna och extra zink, och nämde den här men exuvience.
    Apoteket säljer acidofilus tabletter. eller kan du äter det,. Om du blanda ca en 1/2 dc med ca en 1/2 dl jus är det som en "shot"
    Roc "Actif Pur" acne serian finns på Nk åhléns och kicks.
    ha använt Roc produkter i 3 år nu.. huden är bra..
    Och även om man tänker att man slänga ut penger på ännu en sak som inte kommer att funker, de flesta klara sig UTAN negativa utslag eller nåt från roc.
    Kram!

• nippon

Mippemutt,
    jag kan gott rekomendera Ole H´s nurture me krämen. Hoppas bara den är lika bra för dig som för mig! Du kan kanske få tag i ett prov först? Annars så beställ från Essential dayspay, det är bra mycket billigare där.

Nu har jag inte bara den utan använder efter mycket testande,
    Roc Enydrial rengöringslotion, som är kanon för torr och känslig hud, ska aldrig byta!
    Lumene nattkräm för känslig hud, som stärker blodkärlen osv...den lugnar enormt bra.
    Men sen på natten så tar jag Ole H nurture me krämen ovan på lumene, funkar bra!
    På dagen har jag en c-vitaminkräm från ett märke som heter GM Collin, och ovanpå där Nurture me krämen. Det känns liksom som om Ole H gör pricket över I ét för mig.

Jag är så nöjd idag, och jag har testat allt. Tänkte jag skulle testa mer från Ole H men just nu vågar jag inte mixtra mer. Att jag blandar olika märke struntar jag i, så länge det funkar så bra för mig.

Läste i en Ole H broschyr att man kunde ha denna Nurture me krämen ovan på nattkräm och dagkräm.

I somras hade jag i 2 veckor bara Nurture me krämen på dagen, och det var då jag märkte den stora skillnaden bara efter ett par dagar.

Nu vet man ju aldrig hur huden reagerar när kylan kommer, men jag ska helt klart testa mer i Ole h!

Hoppas jag har hjälpt dig lite i alla fall. Det är så tradigt med torr och rödflammig hud. Jag kan nästan tjuta nu på morgonen när jag ser hur fin min hud är och på kvällen när jag tvättat mig.
    Så Roc är också bra och lumene...men det är så individuellt. Men sen är huden så rolig för jag tål inte allt i varken Roc eller lumene...mycket blir jag rödflammig av. Så hittar man något i ett märke får man nog hålla kvar i det.

Tror jag testat det mesta och varit så ledsen, dermalogica, Darphin, Exuvianse, Biotherm, Clarins...ja allt....o blivit så röd när jag tvättat mig...

Lång historia,
    Lycka till!
    Ska bli spännande o höra vad du tycker om du testar Ole H!

• pickolina

Novaline
    Eller så köper man det på ebay för ett par hundralappar.... ;)
    Eller på essentialdayspa....

• nulle

Har använt exuviance, fick finnar hela tiden, enligt hudterapeuten skulle exuviance "trolla bort" all smuts, akne, fjällning i näsan o pannan, men tyvärr, 3000:- rök upp i luften! *besviken* tycker inte man skall lyssna på allt o alla, för det första skall man fråga om tester för att se hur det blir.

• pickolina

Jag kan absolut rekommendera Ole Henriksen. Jag har alla möjliga produkter av OH hemma nu.. *hark* Har testat mig fram. Nu tror jag att jag hittat de perfekta produkterna, för mig dvs... Jag har en känslig hy som lätt blir uttorkad och lätt blir fet... Känslig blandhy dvs... Jag anv -aloe vera deep cleanser -grease relief face tonic -all purpose aloe vera gel (dagkräm) -invigoration night firming treatment (nattkräm). Ingen uttorkad hud, finare hy, mindre porer, mindre oljig... :) Me like!.. Anl till att jag rabblar detta är för att ge ett förslag på vad man kan använda... :)

Hoppas du hittar något i produktdjungeln!

• pickolina

Jo, kan även säga att produkterna trollade bort finnarna som kom efter jag slutade med p-piller... Grrr... Fast min -vitamin plus (dagkräm) kan jag inte använda. Den ger mig finnar har jag konstaterat + att den är för mycket (kraftig) för mig.... Den rekommenderas annars som dagkräm om man har normal/fet hy...

• MarieCaroline

Hej,

Jag har provat det mesta på marknaden. Biotherm, Clarins, Clinique, Clarins, Lancome, Kannebo, Decleor, Dermalogica, Exuviance, REN, Håkansson, Nuxe, La Mer, MD. Formulations, Matis, Murad mfl (tror att listan kan göras hur lång som helst).

De enda produkterna som jag tycker håller vad de lovar är Ole Henriksens. Det slutar alltid med att jag kommer tillbaka till dessa produkter då de är de enda som fungerar för min hudtyp. Jag har otroligt känslig, rödflammig, blandhy som lätt får finnar och pormaskar.

Jag håller med om att Nuture Me cremen är fantastisk. Dock kan man om man har väldigt känslig hy ha lite svårt att tåla även denna creme pga. den är silikonbaserad. Därför är det bra om man kan se till att få ett litet prov an den innan man köper en stor förpackning. Vintertid kan man även behöva komplettera cremen med antingen en olja under eller en mildare rengöring före om huden är mer åt det torra hållet.

Tror dock att det är viktigt att säga att det som fungerar för en person inte behöver fungera för någon annan. Jag har tex. provat många produkter som inte fungerat för mig men som jag, med tanke på vad de innehåller och hur produkten reagerar, förstår skulle fungera för en annan hudtyp.

Det är väldigt viktigt att man försöker sätta sig in i vad produkterna innehåller och vad de har för syfte, för det finns många produkter som bara innehåller tomma försäljningsargument ute på marknaden. Har man inte den kunskapen att man själv kan bedöma ingredienserna tror jag att man kan spara mycket pengar på att få hjälp av en hudterapeut eller liknande.

Dock har jag haft svårt med detta då det ofta betyder att man redan måste ha bestämt sig för ett märke (då de ofta bara företräder/säljer ett märke). Det är med anledning av detta som jag bestämde mig för att försöka lära mig så mycket som möjligt för att kunna göra min egen bedömning.

(Oj vad långt det blev, undrar om det var någon som orkade läsa allt?)

• pickolina

Jag är precis som MarieCaroline väääldigt känslig... Blir allergisk mot massvis med produkter och om jag exempelvis nyper eller kliar mig så syns det ordentligt röda märken ett bra tag efteråt, vilket enligt hudterapeuter är ett bevis på känslig hy... Jag blev glatt överraskad av Ole Henriksen, det är första gången jag hittar en väääldigt potent produktserie och som jag inte reagerar emot! WOW!!! Men som sagt, det är ytterst personligt så klart...

Jag har oxå hunnit gå igenom en hel lista med märken på marknaden genom åren... De har inte gett det resultat jag varit ute efter och jag har blivit allergisk mot majoriteten av dem... :(

• Nattan

Hej

Dermalogica, Exuviance och OH  är väldig dyra men jag och mina syskon köper våra krämer från Tradera, det finns en del pålitliga säljare där samt att priserna är 200-300 under butikspriserna.

Nattan 

Svar på tråden Exuviance vs Dermalogica