Hej,
Jag har provat det mesta på marknaden. Biotherm, Clarins, Clinique, Clarins, Lancome, Kannebo, Decleor, Dermalogica, Exuviance, REN, Håkansson, Nuxe, La Mer, MD. Formulations, Matis, Murad mfl (tror att listan kan göras hur lång som helst).
De enda produkterna som jag tycker håller vad de lovar är Ole Henriksens. Det slutar alltid med att jag kommer tillbaka till dessa produkter då de är de enda som fungerar för min hudtyp. Jag har otroligt känslig, rödflammig, blandhy som lätt får finnar och pormaskar.
Jag håller med om att Nuture Me cremen är fantastisk. Dock kan man om man har väldigt känslig hy ha lite svårt att tåla även denna creme pga. den är silikonbaserad. Därför är det bra om man kan se till att få ett litet prov an den innan man köper en stor förpackning. Vintertid kan man även behöva komplettera cremen med antingen en olja under eller en mildare rengöring före om huden är mer åt det torra hållet.
Tror dock att det är viktigt att säga att det som fungerar för en person inte behöver fungera för någon annan. Jag har tex. provat många produkter som inte fungerat för mig men som jag, med tanke på vad de innehåller och hur produkten reagerar, förstår skulle fungera för en annan hudtyp.
Det är väldigt viktigt att man försöker sätta sig in i vad produkterna innehåller och vad de har för syfte, för det finns många produkter som bara innehåller tomma försäljningsargument ute på marknaden. Har man inte den kunskapen att man själv kan bedöma ingredienserna tror jag att man kan spara mycket pengar på att få hjälp av en hudterapeut eller liknande.
Dock har jag haft svårt med detta då det ofta betyder att man redan måste ha bestämt sig för ett märke (då de ofta bara företräder/säljer ett märke). Det är med anledning av detta som jag bestämde mig för att försöka lära mig så mycket som möjligt för att kunna göra min egen bedömning.
(Oj vad långt det blev, undrar om det var någon som orkade läsa allt?)