Inlägg från: augustibrud8 |Visa alla inlägg
  • augustibrud8

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

Hej!
    Här kommer en till som längtar extra mycket till sommaren 2007!
    Vi ska gifta oss i Vickleby kyrka den 18/8 och ha festen på Bo Pensionat.
    Jag undrar lite vad ni har fått för priser av fotografer? Jag ringde Grusell igår och han sa något om 7000 kr. Jag hade tänkt högst 1500 ca och blev lite chockad kan man lugnt säga....Visseligen sa han att priserna varierade väldigt beroende på vad man ville ha...

• augustibrud8

Bjallan:
    Vad bra, då kanske du vet lite om kyrkan!?
    Jag undrar nämligen om det hörs bra om någon sjunger för det finns tydligen ingen högtalaranläggning. Sen skulle vi gärna vilja ha Ledin när vi går ut men jag antar att vi får ta dit egen musikanläggning då.
    Vet du om prästen är bra?

• augustibrud8

Hej alla glaga!
    Tycker fortfarande att det känns lite overkligt att jag äntligen ska gifta mig, något som jag drömt om sen jag var liten. Det är det mest romantiska jag kan tänka mig. Är lite rädd för att jag kommer gråta floder i kyrkan för jag har så lätt för att bli rörd.
    har ni hittat någon bra solist till kyrkan?

• augustibrud8

Oj! Hej alla GLADA ska det va förstås!

• augustibrud8

Bjallan:
    Tack för alla tips!!Kanon att få namnen på duktiga solister! Känns skönt också att veta att prästen är bra.
    Har du bokat någon fotograf än?

• augustibrud8

Bjallan: Nej, jag tänkte ringa runt lite i veckan. Man blir ju lite stressad när vissa fotografer redan är uppbokade.
    Återkommer med tips !

• augustibrud8

Hur har ni gjort när ni har valt ingångsmusik?
    Man vill ju lyssna och välja menar jag och det är ju inte direkt musik man har hemma i CD-stället....

• augustibrud8

Cavatina:Tack för länken!!Nu är det bara att välja o vraka!

Bjallan: Tack för tipsen om fotograf!
    Atleje Lindh låter ju inte alls dumt.
    Jag pratade med Ehneman på Wallander igår och dom hade redan en bokning vårt datum men hon tar 2000 kr för 12 bilder och en timmes tagning. Det funkade om vi tar korten efter bröllopet men då vill jag cruisa runt i en häftig bil o dricka champagne utan att behöva stressa.

• augustibrud8

Bjallan, discodivan: Ja, en kund till får han iallafall! Jag ringer och bokar direkt hi, hi..

Cavatina: Jag funderar också på Brudmarch från Öland eftersom vi bor på Öland, ska gifta oss där och har dom flesta av våra romantiska minnen från öland (bla förlovning på Halltorp) så det skulle ju passa...

• augustibrud8

Har varit på Dillbergska och köpt papper, stämplar mm till inbjudningskorten, kul!!!
    Jag köpte 2 sorters papper totalt 75 st, 2 lackstänger, stämpel och 2 klisterkartor för lite drygt 200 kr. Jag måste säga att jag trodde det skulle vara dyrare.
    Kuver kommer vi ha vanliga vita.
    Nu börjar det roliga med att pyssla!!

• augustibrud8

Hej igen!
    Rorrac: Vi ska också ha DJ och jag hörde om en bra DJ som heter Linus och är från Öland men jag återkommer när jag vet mer..

Bruden från Småland: Jag köpte ett vit lite skimmrande papper i pärlemor(A4) som jag ska vika dubbelt med texten inuti. På utsidan ska jag ha en rand med ett annat papper med röda rosor på. Inbjudan är stängt med en röd lackstämpel med ett rött hjärtan. Sedan står det inbjudan med guld på utsidan(finns som klistermärke)

Vi ska ha festen på BoPensionat och betalar 395 kr per kuvert för 3-rätter.

• augustibrud8

Bjallan: Det låter väldigt fint med din inbjudan! Champagne är superfint!

Bruden frå Småland: Jag skrev fel innan, det ska vara 295 kr i kuvertavgift.

• augustibrud8

Bruden från Småland: Papperna kostade 2,50 st men det var billigare när man köpte fler. Stämplar har dom massor. Be henne i kassan hjälpa dig för hon var trevlig och kom med många tips.

Anna 123: Jag skriver texten i word med en stil som heter MonotypeCorsiva. Det blir jätte snyggt och lite gammeldags.

• augustibrud8

Discodivan: Stenolds ligger mitt i stan i närheten av Kvasten på gatan ner mot Baronen.

Är det någon mere än jag som vill ha handskar? Hur gör man med ringen då? Tar man av sig hanskarna eller har man ringen utanpå?

• augustibrud8

Anna123:
    Jag tycket The power of love med jennifer Rush är kanon, annars When you walk in the room med Sanne Salomonsen eller The best med Tina Turner. You med Ten Sharp är också en höjdare.

Min pappa ska sjunga en sång i kyrkan. Han sjunger jättebra och det kommer verkligen kännas speciellt med jag kommer lipa floder...Sen ska vi ha en annan solist som ska sjunga en eller två sånger till.

• augustibrud8

Hej!
    Vårt tema är röda rosor, vita linnedukar och guld. Jag hittade pärlemorpapper och ett annat papper med röda rosor så det passade ju bra till inbjudan. Väldigt klassiskt med andra ord...

• augustibrud8

Jag håller med bruden från Småland om att Dillbergska är jätte bra. Jag fick också jätte bra tips och det märktes att hon gillar att göra kort själv.
    Till skillnad från Bröllopsbutiken där dom var fruktansvärt spydiga och snorkiga. Jag var ändå förberedd eftersom jag hade läst om det här av andra. Tacka vet jag Singoallabutiken!!!!

• augustibrud8

Måste bara höra lite vad ni tycker..
    Eftersom jag är en romantiker så har jag tänkt på bröllopp sen jag var liten och alltid tänkt att jag ska gifta mig i kyrkan där jag är uppväxt.
    Nu bor vi i Vickleby och ska ha festen i Vickleby på Bo Pensionat. Av praktiska själ så passar det ju perfekt att gifta sig i Vickleby Kyrka som verkligen är jätte mysig men liten. Vi bokade den för länge sen och allt har kännts bra tills jag i helgen åkte förbi min hembygds kyrka som ligger ca 3,5 från Vickleby och den är så himla fin och lite pampig. Jag bara undrar om jag kommer att ångra mig eftersom jag alltid har haft en bild av att jag gifter mig just där...
    Vad tror ni?

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!