Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!

augustibrud8: Kyrkor är i allmänhet bra lokaler för att sjunga utan anläggning, men det finns bättre och sämre... Jag var med i kyrkokören i Vickleby, så jag är väl bekant med ljudet i kyrkan. Det är inte den bästa akustiken i Vickleby, men har ni duktiga solister är det inga problem. Det beror också på hur många människor det är i kyrkan för det absorberar ljudet också. Men som sagt har ni någon som är duktig på att sjunga så blir det nog inga problem.

Prästen i Vickleby är kanonbra vid bröllop! Har varit på ett par bröllop där han varit präst.

Jag vet inte om de har cdspelare i kyrkan. Jag kan inte minnas att jag sett någon. Det är nog bäst att ringa och fråga tex vaktmästaren eller kantorn om det.

Angående solister så kan det ju vara bra att kontakta Helen som är kantor. Dels kan hon sjunga bra och sen vet hon ju en massa andra duktiga solister också. De jag kommer att tänka på är: (jag skriver bara förnamnen nu så får du prata med kantorn) Andréa och Matilda är tex mycket duktiga solister och sjunger bra ihop också. Cissi och Eva-Lis heter två andra som är duktiga på att sjunga solo och ihop med varandra. Det beror ju på vilka låtar ni har tänkt ut också. Vem som passar bäst att sjunga. Sopran eller alt till exempel. Alla de fem ovanstående är vana vid kyrkan och väljer ni någon av dem är ljudet definitivt inte ett problem. Det finns säkert en massa andra duktiga också...

Cavatina:
    Pratatde med min lillasyrra i helgen. Hon hade inte hört något från RE. Hon tyckte att det var kul att höra att du ska gifta dig. Jag vet absolut vem du är nu! Trodde att RE hade fler tjejkusiner, men det är visst bara du! Då har jag tänkt på rätt person hela tiden ju! KUL! Ditt alias här gav mig en hint innan, men jag var liiite osäker.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Anna: Efter flera år i resebranchen så har jag några personliga favoriter:
    Sicilien (Taormina): Romantisk så man bara dööör! Taormina är en by som ligger högt upp med utsikt över havet, små gränder, butiker, mysiga restauranter med musikanter mm..

Nice eller andra orter på franska rivieran: Mysiga restauranter vid havet, små bergsbyar, otroligt vackert och lyxigt.

Monaco: Som ovanstående...

Amalfikusten eller Capri: Vackert, Lady o Lufsen känsla..

• Bröllopstokiig

Hejsan alla sommarbrudar2007!! Har ängat några timmar åt att läsa igenom detta forumet, vilket härligt gäng ni är!!... Jag är visserligen ingen sommarbrud, men däremot en vinterbrud 2007. Men det är kanske ok att jag hoppar in här också! Vi skall gifta oss 17 nov nästa år i Kalmar slottkyrkan. Just nu undersöker vi vilka lokaler som finns att tillgå! Vi är nog väldigt tidigt ute, men bättre det än att få panik i sista sekund!! Vi blir ganska många, just nu finns 100 på gästlistan och då krävs det ju en liten större lokal. Vi har blivit tippsade om glaspaviljongen, är det någon som vet hur man kommer i kontakt med ansvarig där?!

Svar på tråden Bröllop i Kalmar (med omnejd) sommaren 2007!