• chili72

Chili72's bröllopsbilder

Vårt bröllop blev av den 9 September 2006 i Four Seasons i Istanbul. Vi hade gift oss borgligt innan i Stockholm den 10 Februari 2006 och bestämde oss då för att ha festen där nere sen sommar. Därav blev det uppdelat så här. Vilket var i och för sig ovanligt och mysigt då vi fick uppleva 2 speciella dagar På vägen dit hände det saker..jag hade köpt min fina brudklänning som jag skulle ha på festen men i början på maj fick jag reda på att jag var på smällen och detta var oplanerat så här innan brölloppet. I och med att jag skulle vara gravid i vecka 24 på festen gav jag upp tanken att jag skulle kunna ha dåvarande klänningen som verkligen var min drömklänning..Så då var det bara ut och söka efter en ny klänning...kan säga att om det var svårt att hitta rätt klänning då så var det 10 resor värre för en gravid som inte visste hur mycket magen och andra delarna skulle växa...i år hade tydligen också varit många brudar som var på smällen innan brölloppet så när jag gick in i butikerna så tittade de på mig och sa här kommer en till sån

I alla fall till sist hittade jag en från Aspera på Brud i centrum. Kan för övrigt rekommendera de där! Kanon service!

Allt flöt på när det gäller planeringen och jag mådde kanon också. Inga illamåenden tack och lov.

Men sista veckan då jag åkte ner den 28 Augusti fick jag reda på att det var bombningar i Turkiet..Av våra 66 bjudna gäster var 36 st svenskar som skulle resa ner..vissa av de började tveka..och det gjorde allt osäkert..men jag orkade inte mitt i allt tänka på det värsta då jag hade nåt annat att ta hänsyn till..så jag pratade med hotellet och de sa att de kunde avboka den delen då det var omstängdigheter vi inte kunde råda..men som tur var lungnade det sig tills den 9 Sept så alla gäster var på plats Min bröllopsdag var faktiskt ganska lugn. Hade inte en enda stress reaktion konstig nog tills klockan blev 15:00. Då jag satt hos frissan och försökte fixa hårförlängning som tog 2 timmar mer..och sedan tänkte jag på trafiken som var till hotellet. Jag blev klar 16:50. 19:00 skulle brölloppet börja. Och vi skulle fotas kl 17:00. På vägen kom jag på att jag hade glömt sminkväskan hos frissan och ena låtsas nageln gick av..vilkan bekymmer va Men i det skedet tänker man inte klart..och jag desperat sökte efter klister på hotellet..och smink..min syster som tur var kom tidigare och hade hämtat upp den glömda väskan. När jag tog på min klänning så såg jag att mina trosor syntes under klänningen..fick panik av det..då som gravid har man ju inte så många val möjligheter till sexiga underkläder så det blev raffiga Bridget jones trosor med lite spets på Ringde desperat till mamma och bad henne ta med sig nåt. SÅ det ordnade sig också..Men under fotograferingen bad jag fotograten att inte zooma in trosorna Han sa att de inte skulle synas och det gjorde de nog inte Förutom dessa 2 petitesser så flöt allt på jätte bra. Eftersom vi skulle vigas på låtsas så valde vi att göra det vid kokteylen på terassen. Vi fick inte viga oss en gång till då vi redan var gifta. Så min mans pappa var vår låtsas vigselförrättare Detta var för att gästerna skulle uppleva att det var ett riktigt bröllop. Det vi ville att alla skulle uppleva var en blandning av 2 kulturer. Turkiskt och svenskt. Mitt under vigselakten kommer min galna mormor som är 80 år och säger till min svärfar att prata turkiska då hon inte fattar nåt av det han säger Det finns en bild på det nedan. Det var ett minne som alla gäster skrattade gott till

Brölloppet blev som mitt stora grekiska bröllopp. Och gästerna och vi fick uppleva något alldelles underbart och unik med blandning av 2 kulturer vid ett underbart hotell som är svår att beskriva så här. Servicen och koordineringen var utmärkt på alla sätt och vis! Vi valde turkisk bufee! Och den var kanon god! Likaså tårtan. Kan säga att det var inget att klaga på nånstans under hela dagen! Det var fantastiskt!

Vi fick även bo där på bröllopsnatten som present. Fick reda på det på brölloppet så det blev en positiv överaskning. Rummet var utsprid med rosenblad och det var champagn och jordgubbar och och bakelser..men champagnen fick jag avstå

Här kommer hotellet och bilderna på vårt bröllop. Kan säga detta var bästa dagen i vårt liv och med en bebis i magen kändes det ännu mer speciellt! Vi ler när vi tittar på bilderna..Det e över 500 bilder men jag valde några. Nu har vi något annat att se framemot den stora dagen den 2 Januari då vår bebis kommer om alla går som det ska!! Att uppleva dessa speciella saker på ett och samma år var verkligen underbart och fantastiskt! Ni gravida har något att se framemot även om ni inte tror det med era magar Jag gjorde nämligen inte det innan Då jag hade en bild av mig själv som en smal brud med min fina brudklänning. Men det blev lite annorlunda där

Tack alla som har varit med om min resa på BT! Jag har inte varit aktiv sista tiden men början av min planering har jag fått mycket stöd och träffat mysiga tjejer på den här sidan!

Här kommer lite bilder också

new.photos.yahoo.com/chili3200/album/576460762313223318

Tack ännu en gång BT och tjejerna!

Kram

• Svar på tråden Chili72's bröllopsbilder
  • chili72

Skrev fel brölloppet började 18

• chili72

Tackar för visat intresse

• chili72

Tack för alla fina ord och gratulationer Trodde en stund att min berättelse inte passade in här

MPN: Kul å höra från dig! Tack! Som du ser gick det inte ha den fina klänningen. Så nu är den till salu. Har inte hunnit engagera mig så mycket i försäljningen men hoppas kunna sälja den till nån. Jag anlitade först en sömmerska för att sy upp en klänning t o m hon tyckte det var så synd att jag inte kunde ha den Men men hoppas en annan brud kan få glädje av den

Tiger72 (Enghav): Det e därför jag inte hittar dig här inne. Sökte nämligen på ett annat namn Heter Selin07 i familjeliv Är ju inte så anonym längre så jag kan lämna ut mig. Hur går det för dig? Har du börjat vänja dig vid arbetslivet? Hur går det med förberedelserna?

Junibrud2006: Visst var du som rekommenderade mig guldsmeden Lennart? Hur gick det med ditt bröllop. Måste ha missat den då jag inte har varit inne så mycket sista 4 månaderna.

• chili72

Enghav: Jo då inne en stund. Ligger sjuk i bihåleinflammation som jag fick från AC:n i hotellet i Istanbul tror jag. Har legat sjuk sedan onsdags..jobbigt..

• chili72

MPN: Nä jag tror inte heller det! Det var just därför det kändes jobbigt att söka en ny klänning då jag blev storm förtjust i den likaså mamma

• chili72

junibrud2006: Åh vilka härliga och mysiga bilder! Va fina ni var!! Din bukett var underbar! Det finaste jag har sett Grattis i efterskott!!

• chili72

*glitter*: Tack så mycket

Junibrud: Utan tvekan

• chili72

Discodivan: En till i FL kom inte heller in..konstigt..jag och flera kommer in..kan du inte klistra in sidan i browsern..när jag väl är inne så måste jag dubbelklicka 2 ggr för att få bilderna större..annars funkar det..

• chili72

Lolabe: Tack

Discodivan: Har du nån mailadress så kan jag maila de till dig..konstigt..det måste vara nåt fel på dina inställningar eller nåt..

• chili72

Tack så mycket Yllo! Tårtan var det godaste gästerna ätit sa de. Det var chocklad innuti med turkiska körsbär som är surliga Synd att jag inte åt mer

Discodivan: Nu har du bilderna!!

• chili72

Discodivan: Tack va gullig du e!

Svar på tråden Chili72's bröllopsbilder