• Lotte

Uppsalatjejer (och killar)!

Har sett att det börjat dyka upp lite fler brudar från Uppsala här, trevligt !

Vi gifter oss 21/6 2003, midsommardagen, i Danmarks kyrka. Planeringen går väl lite sådär, vi kommer inte riktigt igång. Det vore jättekul höra vilka ni är, att bolla lite tips och ideer med er, kanske ha en träff senare i vintermörkret...

• Svar på tråden Uppsalatjejer (och killar)!
  • J&B

Tack för @-adress! Jag mailar dig imorgon så kan vi prata mera. Nu ska jag umgås lite med min sambo...

• Lotte

Perfekt! Ha det jättebra så hörs vi sen!

• Tina S

Hej Tjejjer!
    Jag hinner före er med att gifta mig i Danmarks kyrka, för vi gör det den 17 maj!!
    vi är nästan färdiga med vårt planerande! Nu ska vi bara göra alla dekorationer och sådant!
    Vi ska oxå ha middagen i bygdegården. Om ni vill kan ni mejla mig: 266olofsson@telia.com
    Så kanske vi kan träffas och jämföra ideer!
    Vi hörs!
    Tina

• Annikan

Hej på er!
    Kul att det finns fler blivande brudar i Uppsala. Vi ska gifta oss den 5:e juli, fast ute i Wik. Har väl kommit en bit på vägen i planerandet, men man blir ju stressad när man tycker man bokar i god tid och nästan är för sent ute ändå!

Bra idé med murgröna och brudslöja. Du odlar alltså det hemma själv? Hur fungerar det?

Hör gärna av er till mig om ni känner för det, annika.vonschlieben@telia.com

Ha det gott!
    Annika

• mrs Landqvist 2003

Hej tjejer
    Väldigt kul att se fler uppsalabor.
    Jag gifter mig också i Danmarkskyrka med fest på bygdegården lör 5 juli :)

• Joanna

Här är en till!

Jag ska dock gifta mig lite senare än er andra. Just nu ser det som som att det blir sista helgen i augusti (vi velar fortfarande lite om datumet).

• brud april 2003

Hej på er!
    Vi gifter oss också i Danmarks kyrka - fast redan den 12 april så nu är det bråttom! Vi kommer att ha ca 200 gäster på festen som hålls i Ekeby Bygdegård i Alunda. Den gården är ett jättebra ställe - bara 10 år gammalt med porslin, etc, för 200 personer. Köket är anpassat för en middag av de proportionerna, så det passar oss utmärkt.
    Inbjudningarna skickar vi om en vecka med osa den 28 februari.
    Vi hörs igen!

• Lady

Brud april 2003!
    Hur långt är det till Ekeby Bygdegård från Uppsala? Finns det boendemöjligheter för gästerna i närheten?

• Helenak

Hej! Vi gifter oss i Helga Trefaldighets kyrka i juni. Vi har också efter lite om och men lyckats få tag i en lokal där vi kan ta med maten själva. Bra för vår ansträngda student budget. :)

Ekeby ligger 10 min cykelavstånd från centrum.

• blivande fru C

Morsning. Vi gifter oss i Trefaldiga kyrkan den 16 Augusti 2003. Det mesta är planerat. Vi har lokal, prel bok. fotgraf, rätt bra koll på klänning och gäster ca 70-80 st. lokalen visade sig vara svårast att fixa, allt är ju bokat ett år i förväg, vi tyckte vi var ute i god tid. Nu har vi allafall en lokal (Smålands nation)Letar nu efter snygga typsnitt att kunna skriva inbjudan med, Är det någon som har några tips?

• Tina

Hej Helenak och Blivande fru C - Vad kul att det är flera som skall gifta sig i Helga Trefaldighets Kyrka. Det skall vi också fast den 6:e december 2003. Vore roligt om ni skrev efteråt vad ni tyckte och om ni har några tips på vad man bör tänka på. Frisör har jag bokat på Hår Ateljen hon verkade trevlig så jag hoppas att det blir lika bra som priset var högt

Var skall ni fixa håret?

Ha det
    Tina

• Anonym

Ni som bokat Helga Trefaldighets kyrka, hur lång före måste man boka? Tina, du gifter dig på vintern. Är det svårt att få tid då också?

Tacksam för svar!

• Helenak

jag bokade HT kyrkan knappt ett halvår innan, vissa tider var upptagna, men dagen vi ville ha fanns det två tider kvar på då

• Helenak

Jag ska ev fixa till mig hos Mias Hårsalong, ska dit och prata med dem imorgon. Berättar mer då...

• J&B

Hej alla!

Ni som bor i U-a, hur har Ni gjort med Era inbjudningskort? Vi funderar på att göra egna och jag undrar om Ni har några bra tips på pappershandlare i vår "lilla" stad?

//J

• Helenak

Kolla hos Upsala Färg på gågatan. Vad jag har sett har de det största sortimentet. Annars har ju Gallerix, Åhlens, Tiimari, Lundeq m.fl. fina papper (fast lite samma sortiment). Färgaffärn hade massa papper, på övervåning har jag för mig.

• Tina

Svar till Anonym -
    Inte så jättesvårt men först ville vi ha 29 november och då gick det inte för då hade de körövningar hela dagen

Svar till J&B
    Jag tycker att Collection på SIVIA torg har en hel del fint vad det gäller inbjudningskort, stämplar et c

Ha en bra dag
    Tina

Svar på tråden Uppsalatjejer (och killar)!