Henrics tjej har blivit Henrics fru (m. bilder)!
Här finns bilder från vår bröllopsdag:
www.lihem.se
Efter nästan 8 månaders planering kom och gick vår bröllopsdag utan att man knappt hann fatta vad som hände! Många hade sagt till oss innan: "Kom ihåg att slappna av och bara ta in allt" - men det är lättare sagt än gjort!
Långt ifrån allt gick som vi hade planerat - bland annat öste regnet ner och det gjorde att vår planerade ankomst till festen via lövad flotte över sjön Vixen fick ställas in. Det kändes först jättetråkigt, men det är ingen idé att gräma sig över sådant man inte kan styra över.
Sedan glömde prästen vår uppgjorda programordning och hoppade helt sonika över solosången som skulle föregå vigselakten. Det var synd, för när man skulle vara som mest skärpt och läsa sina löften så stod vi istället helt förvirrade och undrade: hur ska det bli nu? Som tur var gjorde solisterna en "kupp" och avbröt prästen direkt efter vigselakten istället. Det gäller att vara flexibel på sin bröllopsdag, det är ett råd jag kan ge. Då kan man ta det mesta med ett leende!
Utanför kyrkan fick vi ta emot alla släktingars och vänners gratulationer medan regnet smattrade mot paraplyerna, men det var helmysigt det med!
Sedan bar det av mot festlokalen (vår marskalk fick agera chaufför), och resten av kvällen gick helt enkelt jättefort. God mat, vackra tal och en hel del roliga överraskningar avlöste varandra innan det var dags för brudvals, tårta, dans och så slutligen vickning innan vi tog en taxi till vår bröllopssvit och ett bubbelbad innan det var dags att sussa.
Sammanfattningsvis blev det en helt fantastisk och otroligt händelserik dag som jag aldrig för mitt liv hade velat vara utan. Många gånger när man är mitt uppe i planerandet så kanske det är lätt att tappa bort sig i alla beslut och budgetar och åsikter från alla håll och kanter. Men när man väl står där så är det SO WORTH IT!
Vill slutligen önska er lycka till, alla blivande brudar, och samtidigt rikta ett tack till alla som administrerar och besöker sajten, för Bröllopstorget är en fantastisk inspirations- och informationskälla! Kram! /Linda