Bröllop i Maj 2008
Hejsan!! Finns det någon mer som ska gifta sig i Maj 2008?? har ni i så fall börjat planera något??
Hejsan!! Finns det någon mer som ska gifta sig i Maj 2008?? har ni i så fall börjat planera något??
Finns det verkligen ingen mer?? Bara någon?!
Halloj,
Ska inte gifta mig i maj men i juli. Har inte börjat planera nått än, bara spara :)
Fast man kan ju inte låta bli att kolla in ringar, klänningar, färgteman osv
Jag fick hem min klänning idag. Hittade en som bara inte gick att motstå. Vad kul!! Juli 2008 då? Vi har inte köptmer än klänningen men vi spanar för fullt. Och letar efter det vi verkligen vill ha. Sen hör ju sparandet till :) Älskar att planera. Sen får man väl bara hoppas att det blir ungefär som man tänkt sig
oj, har du redan köpt klänningen? Vad blev det för modell/märke/typ?
Hur många blir ni? Vart ska ni vara osv?
Vi har bokat lokal på vårt landställe på västkusten, Fjällbacka (bor i stockholm). Det är svårt att veta nu hur många vi blir men runt 40 st. Japp det blir juli 2008 :)
Är oxå en planeringstok men det blir lite svårare när allt ska vara på en annan ort.
Oj mycket frågor. KUL! Min klänning är en hrm...vet inte... cgi.ebay.co.uk/WG0402-WEDDING-GOWN-DRESS-BALLGOWN-CUSTOM-SIZE_W0QQitemZ270023441845QQihZ017QQcategoryZ63851QQtcZphotoQQcmdZViewItem det är den som är på de stora bilderna. Det kommer bli ca 100 pers i kyrkan sen är vi 38 på festen. Vi kommer gifta os i en kyrka utanför katrineholm och sen kommer vi vara på någon idrottsanläggning efteråt. Min blivande har mest koll eftersom jag bara bott här sedan 1/9. Men vi ska kolla runt lite också innan vi spikar det helt. Jag hade önskemål om att gifta mig i min hemkyrka men det blir för jobbigt att planera på annan ort kände jag.
Fin! Jag tittar oxå på samma typ av klänning med "arm". Satt den bra? Var du och provade olika modeller innan du beställde från nätet? Jag har fastnat lite för denna:
www.shangrilabridal.com/gallery/luxurious/index.html
Modell: YY6277
Tycker nog att ring+klännig kommer blir det svåraste att välja. Ska ni ha något speciellt tema på bordsdukningen? Vi har problem med det och det är att lokalen går i grön+gul och jag skulle gärna vilja ha havtema dvs blå+ nån färg till.
Hahaha många frågor igen, alla verkar ha kommit så långt i planeringen i alla trådar
Erm..ja alla verkar ha kommit så långt. Själv känner jag att det nästan är för tidigt att boka kyrka och lokal. Vi vet vart vi vill vara. Jag har inte provat en enda klänning. Denna var en ren chansning. Köpte den via annons och jag är supernöjd. Vi hade bara ett problem. Det var som en tunn ståltråd med...eller platt är den och 5 mm bred eller något. Har inte en suck vad den är till. Kanske någon av underkjolarna. Fick med en vacker sjal också. Gav ett väldigt bra pris. Vi ska färgtemat blått och kommer ha servetter som är blåa...sen har vi inte kommit längre...men mycket ska vara blått. Gärna tårtan också :D Den klänningen du skickde en länk på var ju urfin! Har du provat klänningar? Vi vet vad vi ska ha för typ av ring (ungefär som våra förlovningsringar) Men vi har inte kollat än eftersom vi har tid på oss. Vi har typ bara klänningen (inte så bara) och bestämt datum och tema. Men håller på och kollar runt lite. Vi har skrivit upp de vi vill bjuda också. Några till kyrkan eller rätt många, sen blir det färre till festen. Har ni planerat något? Köpt något? Kramelikram
Vi har bokat lokal för det var fullbokad för 07 och nästan hela 08, helt sjukt men vi vågade inte chansa.
Vi har bara löst pratat om hur vi vill ha det, min m2b vill ha hela "paketet" dvs häst o vagn, fin middag, liveband osv. Kan bara instämma och vara glad över att man får drömbröllopet man drömt om :D
Jag har inte varit och provat klänningar eller kollat ringar eller så. Har dock kollat vilka affärer/tryckerier/frisörer/fotografer osv vi ska prata med, så "scannat" av har vi gjort.
Hmm...ståltråd? Det kan inte vara som ska sitta i livet? Vissa klänningar har ju "stålskenor" i livet för att hålla formen.
Kram
Hahahah...skriv tidigare att vi inte börjat planera något, fast när man tänker efter så har man ju det :D
Det är svårt att inte planera...och när man handlar kommer man på en mängd saker man vill ha till sitt bröllop....kanske får man massa ideer när man är i affärer? :)
Det tror jag helt klart, gå in på tex Panduro så får man massa ideer.
Många kollegor har även efter sommaren pratat mkt bröllop på fikapauserna så då har man suttit med stora öron och lyssnat :D (inte berättat för dem än)
Sparar även massa bra tips som man får här på BT, så kan man gå igenom allt med ens m2b när planeringen VERKLIGEN drar igång.
Smart att lyssna på dem i hemlighet...vill jag också kunna göra :) Ska springa in på panduros sida och se vad för kul man kan hitta. Tror jag smyger in där på en gång. Tack för tipset... :)