• Bordeaux

Bordeaux Gift

Ja då var det väl dags att skriva ner sin underbar adag nu när man har landat lie och är tillbaka till verkligheten.

Dagen började med att vi klev upp klockan 7. Min toast madame skulle hämta mig klockan 8 så jag hann duscha, frukost bjöd Karin på, helt underbart att äta frukost utan att ha några barn som kladdar och skriker för en gångs skull.
    Vi åkte till henne där frisören skulle lägga upp mitt hår. När hon var klar var det sminkning och påklädning. Jag var lite nervös och avnjöt morgonen med ett glas Asti. Det lugnade mig lite. När jag var klar kom sven och bestman och hämtade mig, dom hade varit och hämtat buketten och dom andra blommorna.
    Vi körde hemåt, och där står våran transport och väntar. En volvo S80. som bland andra prinsessan Mette Marit åkt , kändes häftigt.
    Vi åkte till Tyresta by där vi skulle fotograferas. Där är det jätte vackert med gamla hus och järsgårdar. Det blev många roliga bilder.

När vi var klara skulle vi visa fotografen var kyrkan låg så vi åkte dig , vi hade gott om tid på oss så vi åkte och köpte en macka. Sen åkte vi tillbaka till kyrkan , det var säkert 45 minuter innan alla skulle komma.
    Utanför kyrkan, bakom muren satt min syster och hennes man och stämde fiolerna , det var väldigt vackert.
    Vi ställde oss i gräset en stund och åt våra mackor. Efter bilfärden kände jag att min korsett hade lyft sig en del eller vänt sig på nått sätt , vilket gjorde det väldigt obehagligt. Så jag fick hjälp att ?strippa? lite. Försökte rätta till den utan att ta av mig helt, men det gick inte , så jag gav upp och tog av mig hela överdelen, Tror ni inte att fotografen fick bråttom att få med det på bild: )
    Det löste sig i alla fall och jag fick på mig klänningen igen, det är ju bra att kunna andas ordentligt.
    Väl inne i kyrkan blev det väldigt nervöst och vackert.
    Vi hade ju fiolspel in och ut och solosång. Egna löften, när jag skulle läsa mina så blev jag så tårögd så jag inte såg var det stod på lappen.
    Efter vigseln blev det ris kastning. Alla hade tagit sig en näve så det var väl okej, våran som och hans kusin krafsade ihop riset från marken tillsammans med lite grus, huga det var inte skönt. Sen var det väl 2 kilo ris kvar i skålen och det tog svågern och kastade upp i lyften så det känd, AJ.
    Hade ris i håret flera dagar efteråt.

Festen i korta drag.
    Gästerna fick gå en liten tipspromenad och se hur väl dom kände oss.
    Det blev ett roligt resultat, Vinnaren fick en Asti och den som kom sist fick till pris eller straff bjuda oss på middag för att lära känna oss lite bättre. Det var uppskattat det också för vi träffas inte så ofta.

Middagen blev buffé och jag var så orolig att maten inte skulle räcka , men det kan jag säga att vi äter fortfarande kyckling.

Tårtan var jätte fin , beställd på Maxi. Med choklad mousse och färska hallon i.
    Ibland kom det lite tal och roliga sånger.

Sen började dansen med våran brud vals, Vi hade glömt vår sång hemma så vi fick snällt ta en annan från skivorna som vi hade med oss. Det blev så vackert ändå.
    Man gör ju sina misstag men hade jag vetat att det skulle bli så svårt att dansa i en klänning med släp så hade jag inte tagit det, jag önskar så här i efterhand att jag kunde knäppa lös släpet och kjolen och ha en kostare mer dansvänlig kjol under. Bara ett lite tips.

Folk droppade av och det dansades.

Vi var kvar till sist men kom i väg före 12 , for till hotellet där vi bubblade och mös.
    Sov till 8 och upp och städa lokalen.

Det blir en lång lista att tacka alla inblandade

Så nu har man kommit ner på jorden igen efter månader av planering.

Bilder kommer senare

• Svar på tråden Bordeaux Gift
  • Bordeaux

tack så jätte mycke

känner mig väldigt nöjd själv

monica

• Bordeaux

tack
    ja min man är från mora så det kändes bra att ha dalahästar på tårtan

monica

Svar på tråden Bordeaux Gift