Vår fantastiska dag! (med bilder)
Vår fantastiska dag!
I slutet av Augusti var det då dax... *nervöst* Fredag kväll spenderade vi tillsammans med båda våra föräldrapar. Vi åt middag o fixade lite små pyssel.
Sedan var det äntligen lördag:
7,30 Ringde klockan, jag gick upp o duschade o klädde på mig. Åt en liten frukost då jag va lite smånervös?
Min blivande skjutsade mig till frisören, där väntade en påse från mina tärnor med godis, frukt, mineralvatten och 1 tidn. Söta!
9,00 Sminkören kommer, poängterar att jag verkligen vill ha SOTIGA ögon då han på provsminkningen va försiktig. Han tog detta till sig o det blev riktigt bra o höll hela dan. Lade bara på lite mer puder o läppglans under dagen/kvällen.
10,00 Frisören började fixa frisyren vilket blev riktigt bra, hade inte riktigt en klar bild av hur det skulle bli.
11,00 Tärnorna kommer med lunch
12,00 Hem, SNABBT! Ombyte till klänningen. Oj vad den e fin?
12,45-14 Fotografering. Riktigt bra fotograf, vi hann med bra bilder, va både i skog o mark så klänningen blev lite smutsig.
14-15 Paus innan kyrkan börjar, blir nervöst. Tärnor o bestman va med oss o vi åt lite (de som kunde) drack o fixade lite det sista.
14,50 Till kyrkan. Möter upp prästen o väntar med tärnor + bestman att gå in.
Var en jättefin o personlig vigsel, solisterna va underbara o knappt ett öga va torrt. Snyft! Vi efterstavade löften efter prästen vilket va nervöst men kändes väldigt fint. O nu har jag min nya ring, hurra!
Utanför kyrkan blåstes det såpbubblor o kastades rosblad o togs massor av kort.
Åkte iväg i en gammal fin bil som min mamma o pappa fixat åt oss o tog en lång tur medan gästerna åkte till festlokalen.
17.20 Kommer till festlokalen, skål, gruppfoto o sedan middag.
18-22 Middag. God mat, roliga tal, mina tärnor var fantastiska, sång o spex
Tårta åts som va sååå god! Det visades bildspel o vi lekte ?sko-leken?...
Sen va det brudvals vilket gick rätt bra, sen va musiken igång o många dansade men efter ett tag märktes det att gästerna va trötta o många ville prata med varann.
Kl 02,30 (nästan sist) gick vi till vår svit, åt lite jordgubbar, skålade med vatten (inte så sugna på skumpa) O KRÖP NER I SÄNGEN SOM ETT GIFT PAR. Härligt!!
Vi e sååå nöjda o jag förstår mer o mer vad alla pratar om. Känns fortfarande lite overkligt men kul! Jag har fått en man o han en fru. :)
www.familjeliv.se/krypin/loppanx2/galleri.php