Äntligen...
finns våra bider ute på hemsidan!
Efter två månader har vi då kommit till skott. Det var den 22 juli vårt drömbröllop stod. Den lyckligaste dagen i våra liv - och allt gick över förväntan.
Morgonen på bröllopsdagen var gråmulen, men när jag satt hos frissan sprack molntecket upp och det blev strålande solsken. Håret blev perfekt och matchade min underbara brudbukett, klänningen satt som gjuten och jag var världens lyckligaste brud. Väl framme vid S:ta Birgittas kapell i Göteborg stålade solen och jag och min tärna gjorde oss beredda att äntra kyrkan. Klockorna ringde och nervositeten påtaglig. Så började kantorn spela ingångsmusiken "In dreams" (från Lotr) och min tärna och prästen går upp för altargången. Sedan är det min tur. Tomas står och väntar vid altaret med sin bestman och jag ser bara min blivande make. Han är så stilig och sexig i sin frockcoatutstyrsel, mmm... han är min! Tydligen hade typ alla gäster börjat storböla när jag gick in - men det märkte inte jag. Vigseln gick underbart fort med underbar solosång och egenskrivna löften. Efteråt samlades vi på kyrkogården med bubbelblåsning och lyckönskningar.
Gästerna började bege sig mot festlokalen där fördrink och snittar väntade, medan jag och Tomas, tärna och bestman stannade kvar för porträttfotografering. Vår fotograf Eva Quirbach är oerhört professionell och fick oss att slappna av. Till slutet av vigseln kom vår transport - en RR SilverCloud som vi passade på att fotografera oss vid också.
Efter fotograferingen åkte vi runt lite nere vid Särö, innan det var dags att åka till festlokalen i Kungsbacka. När vi åkte upp fram till Hanhalsgården så stod alla våra gäster och väntade utanför, pratandes och minglandes (och inte någon hade haft tråkigt på den drygt 1,5 timmeslånga väntetiden) Och sedan blev det brudskål och ännu mera lyckönskningar och ytterligare fotografering.
Sedan var det dags för middag. Vi hade bokat catering från Restaurang Varla - så otroligt proffsiga och mycket mat, vi fick t o m påfyllning av efterrätten. Vinet flödade och alla hade så roligt! Så roligt att toastmastrarna inte ville avbryta så mycket. Men det blev massor av tal, spex och telegram ändå. Jag hade själv en överraskning till min nyblivne make, strax efter förrätten gick vi alla in till ett angränsande rum där pianot stod och ackompanjerad av min svägerska så sjöng jag "Your song". Min man grät och alla gäster grät och jag lyckades mot alla odds hålla rösten stabil.
Sedan fortsatte festen i rasande fart, vi hade drinkbar där man fick leka bartender själv och den var aldrig tom, folk pratade, skrattade, dansade och hade enormt roligt. Jag har ingen aning om vart tiden försvann - det var så mycket på en gång. Jag pratade med min mor åtskilliga gånger och hon började tjuta varenda gång Och hon är inte den lättrörda typen. Jag sprang omkring och pratade med alla och ingen.
Och så blev det dags för bröllopsdans. Vi dansade till "Hero", den passar oss - och ingen ville bryta magin som uppstod på dansgolvet när vi dansade. För oss hade resten av världen redan försvunnit - det var bara vi som existerade.
Sedan bröllopstårta, ännu mer mingel med familj och vänner och senare dags för avfärd mot vårt hotellrum på Säröhus - där mer skumpa väntade.
Dagen efter hörde vi att festen hade fortsatt till fem, att all skumpa blivit uppdrucken och att alla hade haft så otroligt roligt! Det får vi höra fortfarande. För oss, våra familjer och våra vänner var det verkligen årets fest! Oförglömlig, magisk, underbar, romantisk och skitkul! Vad mer kan man begära av sin bröllopsdag?!!
Så lite bröllopsbilder på
www.savinainen.se