• aec

Vår bröllopsdag

Vill passa på att tacka alla här på BT för all hjälp under bröllopsplaneringen, ni är underbara!

Den 26 augusti gifte vi oss och på www.beijar.net/brollop kan ni se bilder från vår dag, läsa vår (låååånga) bröllopsberättelse mm. Vi har också lagt upp våra festprogram, vigselprogram mm om någon behöver inspiration.

Kom gärna med respons på hemsidan, det är den första jag har gjort nämligen så jag är lite rookie på det här med html-programering.

Lycka till nu alla blivande brudar!
    Kram aec

• Svar på tråden Vår bröllopsdag
  • aec

Tack :) Är ganska nöjd själv *inte så pjåkigt för att vara första gången*

Jenca- jag har funderat att göra bilderna klickbara själv men orkade inte för jag kom på det så sent och det blev så mycket extra jobb (eller det kanske finns något jättesmidigt sätt som inte jag vet om men som sagt så är jag lite rookie...) Kanske kan göra det på vissa mer detljerade bilder till att börja med, t ex dukningen... Ska fundera på det :)

Eppika- Hihi, ja, bra datum . Vi kollade också på Bärbo men fastnade för Tystberga. Såg nog er i Frotté eller Sörmlands tror jag. Ni var fina :) Själva har vi inte hunnit få in någon bild i tidningen och inte ens börjat tänka på tack-kort. Lite pinsamt...

• aec

Tack :)
    Ja, hoppas att det kan inspirera någon. Har själv fått massor av inspiration från andras sidor och vet hur glad man blir. Rekommenderar bröllopsbingon, den blev populär även om segrarna "fuskade" bl a genom att "hålla tal" (= skriva en siffra (ett TAL) på ett papper och HÅLLA i det), ringa till varandras mobiler, på pin kiv börja tal med "jag är ingen talare - så där nu fick jag bingo"... Snacka om tävlingsmänniskor! Jaja, plus för uppfinningsrikedomen i alla fall

• aec

Tack :) Det är en Nixa-tiara tror jag, köpte den på Lilys.
    Sno idén bara, snodde den själv från en fest jag var på och folk tyckte det var jättekul att måla. Det roligaste är när man hör historierna bakom målningarna, framförallt dem som är målade framåt små-timmarna och som inte är så lätta att tyda :) "Det röda är er kärlek, det gula är solen som lyser över den, det svarta är orosmoln som ni ska akta er för och det blåa och vita i hörnet är IFK Göteborg!" Givetvis, att vi inte förstod det från början

• aec

Tror den kostade typ 350 ny.
    Jag tänkte ev sälja min så om du är intresserad kan du ju maila: sissi@musiker.nu. Känn dock ingen press, du vill kanske ha en ny.

Vi hade inget tema och det blev jättebra ändå. En del målade "om oss", typ min pappa målade vår båt, mamma målade en kanin jag hade när jag var liten, någon målade våra porträtt, min kusin målade när vi krashade in hans skoter i ett träd osv, andra målade mer om sig själva (typ någon som är intresserad av musik målade noter osv) medans andra bara målade "kludd" i olika färger. Blandningen blev roligare tycker jag än att alla skulle måla på ett visst tema.
    Vi använde akrylfärg vilket känns "proffsigt" men torkar snabbare än oljefärg.
    Alla gäster målade nog inte men en del målade flera rutor istället för att fylla tavlan så det var inget problem, man kan ju inte tvinga folk att måla.

Vi har bara muntliga historier om målningarna så det är kanske en bra idé att alla får skriva men i vårt fall tror jag det skulle ha blivit problem för alla var inte "vid sina fulla fem" om man säger så när de målade så beskrivningarna kanske bara hade blivit ännu mer svårtolkade. Däremot är det nog bra om man kan skriva någonstans vem som har målat vad för det är svårt att tyda signaturerna i efterhand.

Nu ska tavlan få en heders-plats i vår nya lägenhet som vi flyttar till i helgen :)

• aec

osse-
    Sorry, är nog inte till så mycket hjälp där. En av tärnorna lät sy upp klänningarna i Thailand och köpte extra tyg som vi sydde kravatterna (eller pastrongerna, vet inte skillnaden riktigt)av. Lycka till ändå...

• aec

Oki, gör så...

Såg att det var någon skrev att de skrivit ut festprogrammet. Observera då att sidorna inte hamnar i rätt ordning om ni skriver ut det. Jag la dem i "rätt" ordning här så det skulle bli lättare att få en bild av resultatet men det blir inte rätt om du skriver ut och viker till det.

• aec

Vi var hemma. Ångrar inte det för vi kom inte från festen förrän vid 4. Inga gäster ville ju åka hem och då ville inte vi det heller :) Hur var hotell kompaniet?

usch, har fortfarande dåligt samvete över att vi inte har fått in annons eller skickat tack-kort men jag ursäktar det med att vi håller på att flytta och har flyttkartonger upp till öronen :)

Svar på tråden Vår bröllopsdag