Tror den kostade typ 350 ny.
Jag tänkte ev sälja min så om du är intresserad kan du ju maila: sissi@musiker.nu. Känn dock ingen press, du vill kanske ha en ny.
Vi hade inget tema och det blev jättebra ändå. En del målade "om oss", typ min pappa målade vår båt, mamma målade en kanin jag hade när jag var liten, någon målade våra porträtt, min kusin målade när vi krashade in hans skoter i ett träd osv, andra målade mer om sig själva (typ någon som är intresserad av musik målade noter osv) medans andra bara målade "kludd" i olika färger. Blandningen blev roligare tycker jag än att alla skulle måla på ett visst tema.
Vi använde akrylfärg vilket känns "proffsigt" men torkar snabbare än oljefärg.
Alla gäster målade nog inte men en del målade flera rutor istället för att fylla tavlan så det var inget problem, man kan ju inte tvinga folk att måla.
Vi har bara muntliga historier om målningarna så det är kanske en bra idé att alla får skriva men i vårt fall tror jag det skulle ha blivit problem för alla var inte "vid sina fulla fem" om man säger så när de målade så beskrivningarna kanske bara hade blivit ännu mer svårtolkade. Däremot är det nog bra om man kan skriva någonstans vem som har målat vad för det är svårt att tyda signaturerna i efterhand.
Nu ska tavlan få en heders-plats i vår nya lägenhet som vi flyttar till i helgen :)