• fes

Skitdyrt

Bröllop är ju skitdyrt! Hur jag än knepar och nåpar så kommer jag inte ner under 40 tusen. Jag kommer inte bekosta, hår, smink och fotografering. (varit väldigt viktigt för mig men med denna budget så vill jag inte lägga ens ett par tusen på fotografering)

Vi kommer i och för sig vara på en liten mindre resturang där buffépriset per person ligger på 225 kr och där drar det ju iväg till 10.000 för ca 40 personer.

Hur ser eran budget ut ?

Har ni några sparar tips, eller tips på hur man kan tjäna pengar?

• Svar på tråden Skitdyrt
  • Susanne, Lund

Jag måste erkänna att jag har inte fått den än så jag kan inte säga om jag är nöjd än. Jag har köpt av en som heter nicenicegoods och sitter i Hongkong. Hennes engelska är inte så lätt att förstå men det gör inget. Jag har förstått att jag ska skicka mina mått och säga vilken färg jag vill ha på klänningen. Inte så svårt. Sen får vi se hur den blir men för 1000:- kan man knappt hitta en slöja i sverige så det är absolut värt det.

• Fru Cinderella

fes

Såg att du är riktigt lika fast i klänningsträsket som jag var för ett tag sen, riktigt svårt o välja eller hur???

Det vart faktiskt mycket enklare när man har vart o provat..

• Susanne, Lund

ja jag hade också provat en j-vla massa klänningar innan jag komfram till vilken modell jag kunde ha. Det hjälpte när jag va ute på ebay och tittade att veta vilken modell man ska ha.

• Fru Cinderella

sussanne, lund

Fast det blir ju en sådan enorm skillnad när man sätter klänningen på sig själv.. är väldigt nervös då jag inte provat den modell jag ska beställa snart, men man får väl ta ett djupt andetag, hålla tummarna och tänka på pengarna man tjänar om den passar.

• Susanne, Lund

absolut! men för 1000:- har man nog råd att få den insydd, ändrad m.m. om det behövs. Det är det jag hoppas på i alla fall. Det är verkligen en gris i en säck man köper. :)

• fes

_Cinderella_

Jag jag måste få gå å prova så ja vet vad jag passar i... sliter mig ju gul och blå över alla vackra klänningar...

Jag är ju pluze size oxå så man måste kolla vilka märken som går högt, och överraskande finns det många märken men det verkar inte vara många butiker som har de lite större modellerna hemma för provning...

• Fru Cinderella

fes

Tycker knappt någon butik har någon klänning i någon storlek.. inte min heller och jag är en 36:a i vanliga fall... tycker bara de har de som drar åt det större hållet.. föga irrieterande..

• fes

Har kollat med Dreambride och hon sa att hade varierande storlekar... funderar på att åka ner till henne å prova.

Ska till Halmstad på bröllopsmässan på söndag! De ska bli kul !

• Fru Cinderella

fes

Det låter kul.. vi hade en här hemma i Linköping i helgen, men jag kunde inte gå :( var så ledsen..

• farry4u

Hej

Ja det är verkligen dyrt med bröllop, men vi har letat efter de bästa priserna och försöker göra mycket själv som festprogram osv, vi har en budget på 70 000 kr, men hade varit den dubbla om vi inte letat.
    Ett tips är att gå in på våran bröllopssida där vi har samlat de bästa priserna och tips till alla i bröllopsplaneringar.
    Sidan är inte helt klar än men nog värd att kolla in redan nu :)

www.brollopstankar.dinstudio.se

lycka till alla brudar!!!!

• viktualia

Jag lyckades köpa min Nixa 315 ny för 2000 kr, begav mig långt från storstäderna.
    Den är i stl 44/46 och inget jag vill spara på. Fast kanske passar den inte så bra till sommarbröllop - eller vad tycker du TS?

Svar på tråden Skitdyrt