Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Borde oxå sortera - har en kasse kläder som städhjälpen ska få (andrahandsmarknaden här är lite mer konkret än hemma).

• anne på grönkulla

Jul blir nog här igen - hoppas få hit maken o resa lite mer här tillsammans, men mamma vill nog nåt annat. Kanske får vi hit mer familj...???

• anne på grönkulla

Hemma har vi inte råd med det vitt, så därför har vi inte haft nån alls. Kanske kan bli ändring på det framåt - om inte annat lär väl våra inkomster öka också.

• anne på grönkulla

Men jag skulle verkligen önska jag vore bättre på att sortera ut saker. Om inte annat när vi ska bo ihop igen - då lär behovet bli akut...

• anne på grönkulla

Det insisterade jag på från början när vi flyttade ihop - att julafton var vår - utan att flänga runt hos en massa olika familjemedlemmar...

• anne på grönkulla

Jo, man köper sig tid till annat. Så har man råd tycker jag det kan vara värt det. Men det beror ju på hur mycket det kostar jämfört med vad det smakar - hemma är det inte värt det hittills, här funkar det.

• anne på grönkulla

Jo o mina föräldrar är skilda (ja, nu lever ju inte pappa längre) så vi har genomlidit ett antal jular där man skulle träffa alla på julafton på olika håll o sprang som en stressad iller runt - jag vägrar numer!

Svar på tråden Äntligen fredag del 7