Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Äntligen fredag del 7

själv sitter jag och.. ja vad gör jag.. nyper mig i armen för jag kan knappt tro på att det äntligen är helg

• Fru Cinderella

*mutter spott fräs* Tycker inte om svärföräldrar!

• Fru Cinderella

Min blivandes mor har sagt vad hon tycker om bröllopet. Att vi borde vänta några år med att ha det för att vi inte har fast jobb och miljoner i inkomst. Att de känner sig utestängda och tycker det är fel att min mammas jobbarkompis vet mer än dom.

vilket beror på att de aldrig ringer sin son eller bjuder över oss. Har träffat dem 2 gånger det här året. Mamma o jag träffas 1 gång i veckan o pratar i telefon 2 gånger om dan (Jag vet vi är lite speciella ;) )

Vet inte, tycker bara det är så synd att de ska vara som de är.. just ja. tycker inte vi ska ha ett så stort bröllop heller eftersom det inte passar med vår ekonomi. Det hela startade med att mamma ville betala vår middag på restaurang istället för att vi skulle laga all maten själva och nu bad hon oss fråga dem om de ville betala hälften..

Det värsta är att de ger deras dotter ALLTING och deras son INGENTING. Hon får hundar, kläder allt på löpande band.. han har inte ens fått dvd:n han vart lovad på sin födelsedag för fyra år sedan.. nej usch för dem.. hade de inte vart hans föräldrar hade jag gärna sagt några väl valda ord till dem.

• Fru Cinderella

Tack du är för söt du Hilde.. det jag bekymrar mig mest för just nu är att de kommer "sura" igenom bröllopet och på det sättet missa deras äldsta sons bröllop...

En annan sak jag inte förstår med dem, de klagar alltid på honom. De tycker han bortde utbilda sig till något han vill bli. Han jobbar som telefonförsäljare idag och stortrivs.. varför ska han lämna det enbart för o skaffa en massa studieskulder?

Sen tycker de att vi ska "stabilisera" oss mer innan vi gifter oss... vadå, stabilisera? Vi bor tillsammans, flyttar till en tvåa om två månader, förra julafton spenderade vi tillsammans, vi har gemensamm ekonomi, jobbar båda två i veckorna, sitter mest hemma bara han o jag på helgerna, är inte ute o festar som andra i vår ålder. Vad mer kan man göra för o bli "stabil"?!

• Fru Cinderella

Det ligger nog tyvärr lite i det att de inte är gifta o jag tror nog att det innest inne ligger lite avundsjuka hos hans mor.. de har levt som sambos i en tjugo-trettio år.. men han har aldrig velat gofta sig, ens förlova sig..

Hans mor har jag inte ett yns över för.. första gången jag var där på middag sa hon rakt ut att jag var djurmisshandlare eftersom jag hade mina katter inomhus..
    hon kläcker ALLTID ur sig något..

mammacatta, känner igen mig så väl..

de enda gångerna de faktiskt ringer är när de vill ha barnvakt till hans lillebror. De brukar ringa på fredagskvällen och vilja om lördagen eller till och med på lördagen någon timma innan. Som om vi inte har något liv, eller kanske vill städa.. säger vi nej blir de sura o säger men han vill ju så gärna träffa sin storebror.. *suckar*

• Fru Cinderella

Saknar mitt ex mamma, jag ÄLSKADE verkligen henne.. hon var hur underbar som helst! Saknar henne ibland

• Fru Cinderella

Usch.. Cindy lite bakis idag.. blir bara iste för mig men tack i alla fall janos.. skålar

• Fru Cinderella

Min treo?! Nej nej, min ISTE ;)

• Fru Cinderella

Bjuder alla på överbliven kladdkaka med grädde ifall ni vill ha.. vi åt visst inte upp allt för 8 personer på 2 *skrattar*

Svar på tråden Äntligen fredag del 7