Äntligen fredag del 7
Jo, vi flyttade från makens studentrum på korridor till en rätt stor tvåa (sen när vi köpte en blev det en lite mindre tvåa ett par år senare) och det var såååååå skönt. Så jag förstår fullkomligt!
Men lite förvirrande var det att inte alltid vara i samma rum. Fortfarane har vi ovanan att tala med varandra i normalt röstläge mellan rummen, och bli förvånade över att det hörs dåligt genom väggar o runt hörn...
Jo, i vår lägenhet har vi varsin klädkammare - vilket var himmelrike! Men jag har såklart växt ur min... men kommer sakna dem ändå misstänker jag den dag vi säljer - förvaringsutrymmen är sjukt svårt att få till bra!
*mkt förundrad anne*
Hej girls!
Nyss hemkommen från vad jag bäst beskriver som en postmodernistisk mode-happening (nej, jag förstod det inte heller) där magra modeller gick krumryggade över catwalken i konstiga kläder o kastade rosa bollar omkring sig...
Ja, jag var så förundrad själv att jag inte kan förklara bättre!
Vinter??
Gud så ambitiöst - julklappar? Men både du o mc är visst tidiga på julplanerera-fronten...
Gärna riktig gran, men det är svårt i långtbortistan så numer kör jag plast (vi har firat jul här de 2 sista åren, hemma har vi haft riktig innan) - men den ska kläs kvällen den 23!
Nä, det låter läskigt.
Förra vintern här var riktigt kall o snöig o INGEN här har vinterdäck - helt okänd produkt! SCARY...
Här höll fö min hyresvärd på att säga upp mitt kontrakt - de vill flytta in själva. Som tur är gick de att resonera med så jag nu får bo kvar tills jag ändå flyttar nästa sommar! Tanken på att flytta en gång nu och en gång nästa sommar tilltalade mig INTE - det hade ju i praktiken betytt att mentalt bo i kappsäck tills nån gång näst höst när jag kan flytta in nånannanstans...