• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Fru Cinderella

Grattis Grattis Gumman

• Rystall

Visst kan man blöda vid en UVI? Det är ganska vanligt, men inte hur mycket som helst. Gör det mycket ont när du kissar? Det kan oxå vara stenar el grus i urinblåsan som irriterar slemhinnan så att det blöder. Har du feber? JAg tycker definitivt att du skall kontakta sjukvården. Ring sjukvårdsupplysningen om du inte når din VC.

• Rystall

Här har vi det lite lätt tungt just nu för att uttrycka det milt.
    I måndags fick vi veta att maken är hjärtsjuk och behöver en stor hjärtoperation inom ett på års tid, max inom 5 år. Hans hjärtklaff mellan hjärtat och stora kroppspuslådern är trasig och behöver bytas och troligtvis behöver en del av kroppspulsådern bytas oxå. Dvs koppla hjärtlungmaskin, stanna hjärtat, ta ut hjärtat ur kroppen, fixa ny klaff, tillbaka med hjärtat i kroppen och koppla in i systemet, starta hjärtat och koppla ur hjärtlungmaskinen.
    Jag vill inte förlora min make!

• Fru Cinderella

Rystall

Oj, kramar om

• Gable

Nejmen Rystall, vad tråkigt att höra! Stackars er!!!!

SUPERSTORBAMSEKRAM till er båda!!!!!

• janos

Älskade Rystall! Vad tråkigt *kramar om henne och maken*

(Helt plötsligt blev min UVI helt obetydlig)

*janos tänker på er* Bamsekramar

• Rystall

Tack så mycket för allt stöd.
    Vi lever som i en liten bubbla just nu. Jag var väldigt ledsen i förmiddags men pratade med en kollega/god vän som är läkare. Han tycker inte att jag skall ta ut sorgen för Jimmy nu eftersom risken att det går illa är relativt liten. Efter en lång stunds samtal med honom känns det nu lite bättre. Han är dock kirurg och inte hjärtläkare och kan förstås inte svara på varför det hänt och vad som skall ske med Jimmy. Sen har vi pratat med alla i min familj och fått massor av stöd och uppmuntran därifrån. Hans familj får veta i ett mycket senare skede eftersom dom är som dom är och nog inte skulle klara av ett sånt besked.

Det känns ändå skönt att saken har kommit upp till ytan och är under uppsikt. Han skall få komma till ytterligare en hjärtläkare och konsultation och sedan skall ha få komma på regelbundna kontroller. Det känns tryggt.
    Nu skall jag se om jag kan muta maken med lite vin. Det är minsan bra för hjärtat

Janos: En UVI är inte att leka med det heller. Kan faktiskt få tråkiga komplikationer om man inte fixar den. Så du skall vara rädd om dig. Var det en UVI?

• janos

Rystall, du är underbar! Här sitter ni i eran bubbla. Du kämpar och finns där för din man. Skönt att höra att du har fått prata av dig och fått lite mera fakta. Du är värd en STOR bukett röda rosor (dom finns i cyber faxen din) ;)

Du är otrolig, som orkar/vill/kan tänka på lilla mig samtidigt som du har det tungt just nu. Jag har tagit tag i det hela och varit till vc idag och fått tabletter som jag påbörjat oxå. Det var UVI med en elak bacill. Känner mig faktiskt lite bättre nu när jag börjat kuren och det svider inte alla lika mycket längre. Tack för att du tänker även på mig...*kramas*

• janos

Nu är det läggdags för stora och små

Julkramar till er alla

Svar på tråden Äntligen fredag del 7