Inlägg från: äntligen på väg |Visa alla inlägg
  • äntligen på väg

Äntligen fredag del 7

Melodi: Kyckling-reklam visan

"På torsdag äts det ärtsoppa på lördag e de fest
    Men fredag e ändå den dagen som e bäst
    Ge mig då BT de gillar jag mest ( )
    BT på fredag det enda jag vill ha (kanske inte riktigt)
    BT på fredag då mår jag riktigt bra
    BT på fredag vad var det jag sa?
    Jag vill ha fredag idag!"

• äntligen på väg

Sådärja. Då har första klunken vin trillat ner i strupen. Alltid spännande innan man ätit .

• äntligen på väg

Har man inget bättre för sig så kan man sitta här och skriva för själv.

VAR ÄR NI????
    Det är ju äntligen fredag!

• äntligen på väg

Iofs bara 47 inlägg kvar till jämnt nr, borde man satsa kanske...

• äntligen på väg

Nä, bara skoja

• äntligen på väg

Ok, jag förstår, ni har annat för er en fredagsafton som denna.

Tänkte själv börja med maten nu, det blir kyckling med soltorkade tomater och svarta oliver.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg
    Kram!

• äntligen på väg

Hello!
    Det var längesen. Hoppas alla mår bra!

Mc: liten rättelse, jag blev gift i augusti förra året .

Ni glömmer väl inte att det är fars dag idag?

• äntligen på väg

Tänk att det kan va sån skillnad på vädret! Här har vi 6+ och både moln och sol. Det låter så mysigt på nåt sätt att vara lite "insnöade" så du får gärna skicka hit nån decimeter eller så Janos!
    Och att det var så kallt även långtbortistan hade jag ingen om APG!

Det stämmer som du säger Janos, här är det äggkläckning på gång. Testar med ägglossningsstickor varje morgon men hittills utan resultat. Fast om jag räknat så är det i morgon det ska visa positivt så jag är ännu vid gott mod .

• äntligen på väg

Va hände?
    Jag satt och skrev i godan ro och plötsligt hade jag missat ett race!

Jag bugar och gratulerar fullständigt överrumplad

• äntligen på väg

Ok Janos, här kommer en liten förklaring, ni andra får stå ut eller bläddra förbi detta inlägg .

Gör man ett fullt ivf försök så ska man först ta nässpray för att nedreglera kroppens egen äggproduktion. Man tar blodprov för att se när det är klart (ca 3v). Sedan tar man sprutor för att snabbt producera ett flertal äggblåsor. Man gör ultraljud för att se när äggblåsorna är tillräckligt stora för att plockas ut. Sedan plockas de ut (detta görs i operationssal med massa smärtlindring men på mig gjorde det ont som ... ändå). Sedan räknar man hur många av blåsorna som innehåller ägg (jag fick ut 13st) och dessa läggs för befruktning med makens simmare.
    Två dagar senare åker man tillbaks för att sätta tillbaks ett embryo. Av mina ägg blev fyra befruktade och tre kunde läggas i frysen.
    Så det vi ska göra i nästa vecka (förhoppningsvis) är att sätta tillbaka ett av de frysta embryona (om de klarat upptiningen). Eftersom jag har regelbunden menscykel så har jag inte behövt ta några mediciner över huvud taget inför detta. Istället kollar man när ägglossningen är och tre dagar senare sätter man in embryot.

Detta blev lååååångt, sorry

Svar på tråden Äntligen fredag del 7