Ok Janos, här kommer en liten förklaring, ni andra får stå ut eller bläddra förbi detta inlägg .
Gör man ett fullt ivf försök så ska man först ta nässpray för att nedreglera kroppens egen äggproduktion. Man tar blodprov för att se när det är klart (ca 3v). Sedan tar man sprutor för att snabbt producera ett flertal äggblåsor. Man gör ultraljud för att se när äggblåsorna är tillräckligt stora för att plockas ut. Sedan plockas de ut (detta görs i operationssal med massa smärtlindring men på mig gjorde det ont som ... ändå). Sedan räknar man hur många av blåsorna som innehåller ägg (jag fick ut 13st) och dessa läggs för befruktning med makens simmare.
Två dagar senare åker man tillbaks för att sätta tillbaks ett embryo. Av mina ägg blev fyra befruktade och tre kunde läggas i frysen.
Så det vi ska göra i nästa vecka (förhoppningsvis) är att sätta tillbaka ett av de frysta embryona (om de klarat upptiningen). Eftersom jag har regelbunden menscykel så har jag inte behövt ta några mediciner över huvud taget inför detta. Istället kollar man när ägglossningen är och tre dagar senare sätter man in embryot.
Detta blev lååååångt, sorry