Äntligen fredag del 7
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Steckars vovven!
Och idag är det fredag! Min sista arbetsdag i år...
Hörni mina kära fredagsdamer var håller ni hus idag? Här har det iallafall jobbats färdigt för i år och om några timmar drar vi iväg en vecka. Så jag får kanske önska God Jul redan nu?
Trevligt med sällskap! Snor mest runt med att packa...
Tja nu är det mindre än en timme kvar o jag tror vi är klara! Under över alla under.
Sen när vi kommer tillbaks ska vi hämta vovve till jul.
Jag är åter i bredbandland om en vecka, men då har ni nog åkt redan. Då ska vi fixa jul o hämta vovve för julhundvaktande innan julafton.
Cindy, vad har hänt?
God jul!
Hej tjejer!
Ska läsa ikapp nu...
Skummat ett gäng sidor bakåt nu - först en STOOOOOOR KRAM till Rystall och hennes man! Jag förstår verkligen att det känns hemskt, men tur i oturen att det uppräcks och man kan göra nåt åt det! Synd bara att ni inte kan prata med hans familj... - känner igen det där.
Kram till janos också, Hilde, Cinderella, mammacatta, äpv och vem mer? CM - såklart! Tjohooo, var ÄR du????
Själv ska jag fixa skinkan imorrn kväll - vi får julspurta här de sista 36 timmarna, ska handla imorrn också o sen är vi bortbjudna på lunch hos en kollega med familj o så ska vi hämta vovven vi ska passa i jul.
Kortrapport från underbar resa: mycket rik historia, mycket modern fattigdom, mycket fantastiska sociala människor. Bilder på bloggen att vänta, men förmodligen först framåt annandan eller så.
HJÄLP - hur kunde jag glömma GABLE!!! *kramar om extra* flååååt........
Oh, ja! Verkligen! Bilder kommer, som sagt - har tagit MASSOR!
Just nu sitter jag uppe för att vänta ut tvättmaskinen - vill sätta på en omgång tvätt till ikväll.
Natti natti!
Skrev i Rystalls tråd också - vilket ohyggligt liv det blev i den - läskigt tonläge...
God Jul Hilde & CM!
Vad roligt att se dig här CM - att du inte försvunnit helt från oss!
Hallå där!
Nu blir det snart julfrid här också, skinkan är i ugnen, den svarta labradoren är upphämtad och inte mycket mer än pyssel återstår. Mest i köket, dock - så mycket mer jul blir det inte i år.
Vovven är dock lite uppstressad just nu av ny miljö. Vi får hoppas han trivs här i 10 dar!
God Jul!
Vovverapport: allt väl utom att han blev uppskrämd av vildhundar på vår senaste promenad. Så han är lite spak nu raringen... Men annars tycks han finna sig tillrätta hos oss - hoppas inte skräcken håller i sig tills vi ska ut nästa gång bara...
Men ni spar väl julmat så att julen varar ända fram till påska, janos?
Extra överlevnadskram till Gable!
Har börjat lägga ut foton från resan också, för den som vill kika.