• Soofia

slotts brollop?? budget?

Hej!

Vi ska ha fest på Krägga herrgård (bröllop i kyrkan) och där kostar det 730 per kuvert exl vinet.
    Vi kommer att vara runt 60 gäster.
    En fråga: vi kommer inte att betala logi för våra gäster hur gör ni?
    Just nu ligger vi på en budget på ungefär 110 000 SEK inkl allt.

Vi kommer att ha många gäster som reser till Sverige och då ville vi gärna ha festen och maten i fokus och ge våra gäster en trevlig sveriges upplevelse också.

• Soofia

Hej!

Låter ju kul! Vi skulle ha åkt på bröllop på Södertuna slott i juni men det blev avbokat. Synd men det får kanske bli för senare. Otroligt vacker miljö iaf!

Våra gäster kommer mest från Frankrike, Holland och Tyskland och då tyckte vi att det vore roligt att alla sover över på herrgården så att vi hinner prata lite mer på söndagen också! Tiden går ju så fort när man har roligt...

Lycka till!

• Soofia

Hej Gudinnan!

Vi ska vara i själva huvudbyggnaden, eftersom vi kommer att vara max 70 gäster.Vi kommer att ha herrgården för oss själva också.
    Fast som sagt 730 är exl vinet, och man ska lägga till 75 kr per man för tårta och kaffee, så jag skulle tro att med vin och tårta hamnar vi nog runt 1 100 SEK per man ungefär. Vi ska dit och prata med dem om mera detlajer i veckan...Känns kul!

Har sett bilder från stallet när den var dekorerad, såg jättefint ut.

Har ni bestämt vart ni ska vara eller inte än?

• Soofia

TERRI!

Vi bor jättenära Ulsvunda slott faktiskt. Kul att ni ska gifta er där. De har ju renoverat en hel del tror jag så det är säkert superfint inuti...Har aldrig varit inne tyvärr...

Ja, det är mycket att tänka på! Vi ska också ha många gäster som kommer från Frankrike, Holland och Tyskland... Ska bli jättekul men det är mycket att ordna!

Lycka till!

• Soofia

Hej!

Gudinnan: Tack!ja några kompromissar får det väl ju vara...Vet inte hur stadshotellet i Västerås ser ut men matsalen verkar vara superfin såsom du beskriver den! Vi tittade på en del andra alternativ men fastnade också på att personalen var så trevlig på Krägga, och det känns som en viktig del i det hela! Dessutom har min sambo en kollega som har gift sig där och var otrolig njöd med allt, det kändes betryggande!

Terri: Nej vi har faktiskt inte haft en tanke på att gifta oss där,jag trodde inte att de hade så många rum som de hade. Vet inte hur mycket de tar per man per natt men vi betalar inte logi för våra gäster och då tyckte vi att priset borde inte vara för högt...
    Tror att man blir nästan lite blind när man bor så nära (bor typ 5mn promenad därifrån)...!

Svar på tråden slotts brollop?? budget?