• tree

slotts brollop?? budget?

hej tjejer!
    vi ska också har slotts bröllop nästa sommar! Ulfsunda slott i bromma. så fint! kuvert pris var 800 inc 2 rätter plus tårta men ex vin, så det ska vara ungefär 1100kr/st inc vin med mat och 'champagne' innan middagen. vi har gäster som ska resa långt också, england, usa och spanien. men vi ska inte bjuder på logi men har arrengerade en bra pris i slotts hotellet.
    totalt är budget ~120000 ex resa och min klänning.

• tree

jag glömde att säge att vi ska vara runt 60 gäster också men sen ska vi bjuder stockholmboende vänner till festen efter middag men i tid för tårta!

det är nice att läsa om andras som har slottsbröllop. det verka att många har mindre budget än oss.

• tree

Soofia
    hej! det är kult att du bor så nära, men hade du inte tänkt att gifta sig där? det är så väldigt fint inomhus, specielt i balrummet, rikssalen. fint fint fint! så spännande... vi bor ganska nära också... i västra skogen, solna.

du är rätt att det finns mycket att ordna, specielt för gäster som kom från längstbort. jag jobber nu med en bröllopshemsid som jag hoppas ska hjälpa alla som kommer till bröllopet.

• tree

discodivan
    hej discodivan! mina föräldrar betalade för min klänning! det är för att det inte finns i vår budget. jag ska har den här klänningen... www.thebridalshop.com/bonny/613.htm
    det kostar 10000kr och det hänger i min garderob som är helt fantastiskt!

Soofia
    Ulfsunda har 52 hotelrum plus 2 sviter. det finns en special pris med bröllops packet men det är fortförande väldigt mycket så vi ska betala bara för våra föräldrar logi. alla andra gästar måste betala själv (med stort rebatt) eller bor någonstans annat.

Svar på tråden slotts brollop?? budget?