Inlägg från: viktualia |Visa alla inlägg
  • viktualia

Hjälp! Äktenskapsförord och testamente LÅNGT

Känns som ni dels behöver en familjeterapeut för att få ordning på hur ni hanterat känslor, gemensam ekonomi och gemensamma framtidsplaner.

Dels behöver ni gå till en OBEROENDE jurist som förklarar effekterna av olika val!

Själv har jag skrivit äktenskapsförord som innehåller: att våra ev kommande arv blir enskild egendom och att ev skulder (dvs mina studieskulder) ska betraktas som enskild egendom vid ev skilsmässa.

• viktualia

Alltså.. jag kan inte låta bli att ställa frågan.... Är han verkligen mannen i ditt liv?!?!? Är han verkligen den du vill ska bli pappa till dina barn? Är han verkligen den du vill dela vardagen med?
    Vill du verkligen bli "lyxhustru" med just honom som make?

jag tycker att det låter som att han har allvarliga attitydproblem; som inte vill sörja för din försörjning ordentligt (pensionsfond och liknande), som inte kan se med klarsyn på en ev situation där ni skiljer er och barn är inblandade, som inte kan tänka sig att upprätta system för dina fickpengar...

....näe... i mina ögon verkar han vara en smårik, hagalen, missunnsam typ som vill ha en medgörlig hemmafru som inte protesterar för mycket..

...VISST! Jag har hårddragit väldigt, men jag har gjort det för att du ska fundera över om jag HELT är ute och cyklar eller inte.

Önskar dig ett GOTT liv med en partner som älskar dig för den du är, som är mån om dig och som respekterar dig för den du är och den du förtjänar att vara. - du okända medsyster nånstans i cybern!!! *kramar om*

Svar på tråden Hjälp! Äktenskapsförord och testamente LÅNGT