• Tittij

Hjälp! Äktenskapsförord och testamente LÅNGT

Jag har inte orkat läst alla inlägg men här är mina reflektioner:

- Jag tycker inte alls att han ska betala alla räkningar. Varöfr ska han göra det?? Ni har ju uppenbarligen skild ekonomi. Om du itne har råd med dina räkningar får du väl dra ner på dem! Vill han köpa dyra saker till sig så är det upp till honom, han kan inte tvinga på dig sin livsstil.

Om du skulle gifta dig med en "fattig" man, skulle du då kräva att han betalar din räkningar oxå? Nä, man får faktiskt ta ansvar för sitt eget liv!

Dock tycker jag att du ska ha en skälig levnadsstandard om du nu väljer att vara hemmafru. Men att kräva att han ska betala procentuellet av sin lön tycker jag är helt galet..

Det var min logik!

Nu till känslorna. Jag skulle nog inte vilja gifta mig med en man som verkar så känslokall som du nu skriver. Om jag är riktigt kär i någon så vill jag ju självklart dela allt med honom och att han ska ha det bra. Jag skulle inte skriva på nåt papper, men jag skulle ju absolut se till att han hade det bra varje månad...

Rörigt inlägg.. Ville bara säga att du inte kan förvänta dig att bli försörjd.

• Tittij

Vad jag menade var att man kan inte kräva att nån ska betala ens räkningar bara för att den tjänar mer pengar. Och det är ju lite det frågan handlar om.

Sen skulle jag inte välja att gifta mig med nån som är så hemlig med sina pengar. Jag hatar hemligheter! Jag tycker självklart att man ska hjälpa varandra, men det ska inte vara nåt krav. Tycker det är helt galet att mannen i fråga ska behöva skriva på ett "försörjningsintyg" och försörja TS vid en ev skilsmässa..

• Tittij

Herregud!!
    Jag skulle ADRIG gifta mig med den här mannen. Blev riktigt ledsen och förbannad när jag läste äktenskapsförordet. Han tar ju precis allt och lämnar TS med i stort sett ingenting...

Håller helt och fullt med Miss Cee. Önskar TS all lycka och att det håller.

Svar på tråden Hjälp! Äktenskapsförord och testamente LÅNGT