Borde vi inte ha Starbucks i Sverige??
Ett sånt kaffedrickande land som Sverige borde väl ändå ha Starbucks.....vad tycker ni?
Ett sånt kaffedrickande land som Sverige borde väl ändå ha Starbucks.....vad tycker ni?
jupps håller med dig kanske inte starbucks men något liknande borde vi ju ha iallefall
Definitivt! I looove Starbucks!
jaaaaa!!!!! :d
Ja! Det vill jag ha! Var ju supermysiga ställen de hade i Peking o Shanghai i alla fall.
Mitt företag var faktiskt i kontakt med Starbucks HK Seattle för några år sedan avseende just ev etablering i Sverige och Finland. Då hade de inte planer på detta.
Nu känns det som att marknaden har sprungit ifrån dem med alla Seven eleven och bensinmackar, men den som lever får se.
De hade det svårt att ta sig in på den spanska marknaden för ett par år sedan, undrar just hur det har gått?
Ja, det finns ju så många andra kaffekedjor, så om just Starbucks inte är intresserade är väl det ingen katastrof?
Jag har för mig att Starbucks var intresserade av en etablering i Sverige för ett antal år sedan, med det var någon som redan hade rättigheterna till det namnet i Sverige. Nu har det kommit upp så många andra ställen att det kanske inte är intressant längre.
Vi har ju så otroligt många caféer så jag tycker inte att starbuck nödvändigtvis MÅSTE öppna här. Ska jag dricka kaffe så är det bara att vrida på huvudet så ser man automatiskt 10 olika alternativ. Jag tyckte inte att Starbucks (drack kaffe hos dom i london) var så himla speciellt, egentligen. Vad tyckte ni var så storslaget med dom?
Wayne's, Coffeehouse by George, Coffehouse, Espresso House, Coffee Cup... Och så alla andra... Bara i Stockholm finns det 337 caféer!
Rosenhaga
Starbucks etablering i Spanien verkar ha tagit fart, eller i alla fall i Barcelona. När vi var där för ett år sen fanns det några stycken, och verkade vara jättepopulära. Speciellt hos mig och min sambo