Inlägg från: Andromeda |Visa alla inlägg
  • Andromeda

14 juli 2007 del 2

Hej Girls and Boys ?
    En som ger mig in i en ny värld, vi ska faktiskt sent om sider faktiskt ta och gifta oss, den 14 juli kl 15.00. Det enda som är fixat är datum, kyrka och vilket klockslag resten är kvar och fixa..borde jag känna mig stressad ?

• Andromeda

Hej Örebroare,
    Vi bor i närheten av Jönköping. Det med festlokal är ju ett kapitel för sig. Vi vill ju också försöka komma undan så billigt som möjligt men ändå ha en fin fest med god mat. Kommer bjuda kring 90 personer inkl. barn...men tror ändå att det är en del som inte kommer pga lång resa hit.

• Andromeda

Tack för era svar, att inte ta med barn känns för oss otänkbart, då vi själva har 3 stycken. Känns som att något skulle fattas om inte de fick vara med. Sen är det ju en annan sak om de kanske inte är närvarande hela tiden.

• Andromeda

Johannaringer:Vad roligt att kunna gifta sig i ett slott :) Här blir det vanlig kyrka och enkel fest efteråt för vi måste hålla i pengarna.. Örebroare, hur gick det med klänning ? Låter skoj, men jag ska nog försöka tappa några kilo för min del innan då jag har x-tra sådana :(

Har börjat kolla catering, är ca 220:- ett helt ok kuvertpris...? inkl förrätt/huvudrätt/efterätt samt porslin och bestick.

• Andromeda

Hej, igår gjorde jag ett inlägg här, men det är helt borta *poof* eller så gjorde jag det någon annan stans än här ;)

Min mamma och pappa (som är skilda) fick igår ett mail med en webbadress, på våran bröllopssida här :) Mamma ringde snabbt på morgonen och sa direkt jag sponsrar klänningen. Pappa ringde på kvällen och sa vi kommer ner till bröllopet :D

Har börjat fundera på att köpa en uppsydd klänning efter mina mått från kina. Känns lockande när det är så billigt..

Ha en bra dag !

• Andromeda

Johannaringer: Vilken söt klänning, typ tagen från Ivanhoe känns det :)

Jag har varit själv och kollat på vigselring igår, en halvrund/kupad ring som jag har redan, men med stenar i 3 olika storlekar.3,8 mm bredd , stenarna sitter i zigzag och ganska glest :) Jag gillade den skarpt..vi får se om det blir en sån..

Det där undermedlet kanske man skulle prova stopp och väx, mina naglar blir aldrig speciellt långa, skulle de bli det så går de sönder :(

• Andromeda

Hej, jag sitter och lyssnar på nätet på marcher, har ni inte valt eran in och utmarsch ännu, så lyssna hur det låter på riktig orgel här:
    kyrkomusik.nu/kyrkomusik_index.htm
    Prästen vi ville ha var på besök igår, och hon kommer att viga oss, det känns jätteskönt att vi fick henne !!

• Andromeda

Hej Brudar,
    Har haft mycket för mig men igår kväll, provade jag att göra en inbjudan. Hittade ett typsnitt som jag kunde ladda hem, som jag verkligen gillar! Sen klippte jag ett 15x15 kort, stämplade med texten inbjudan och ett par vigselringar och det blev faktiskt bra Saknar bara en stämpel jag sett tidigare på nätetet men som verkar vara borta nu , den hade jag tänkt ha på sidan längs med kanten lodrätt..suck, varför köpte jag den inte när jag fann den direkt..
    Fixat och trixat:
    Kyrka bokad
    Präst bokad
    Prel. bokad catering(mat ej best)
    Inbjudan börjar ta form
    Ring tittat på, ej bestämt
    Typ av bröllopsklänning är ev bestämd.
    Letar sångare till bröllopet.
    Festlokal bokad

• Andromeda

lightfish: Jag har hittat en som är typ som ett "linne" upp till, kantigt urringad och med chiffong ärmar som jag tror passar mig. Jag är inte den smala typen tyvärr :(

Elisabet hjärta Christian :
    Den var jättefin den fonten !
    Här är fonten jag hittade
    Flaemische Kanzleischrift, Regular
    www.abstractfonts.com/category/50/Curly
    Hittade massor av gratis fonter på abstactfonts :)

• Andromeda

yippie, jag hittade stämpeln till slut :)
    Nu ska jag bara betala den så skickas den till mig !!
    Hurra

Har hittat en fin sång att sjungas ev i kyrkan av sångare den kändes harmonisk och skulle passa i kyrka också.
    www.hallengren.se/maria/ljud/var_dag_Maria_Hallengren.mp3
    Funderar även på
    Älska mig för den jag är
    och
    Den här stunden

;)

• Andromeda

Låtar till bröllopet, Peter Jöbacks låt har jag inte lyssnat på, kanske skulle man ta och göra det :) Idag lyssnade jag på För kärlekens skull/ Ted Gärdestad..den är faktiskt fin..det är nog också ett alternativ till solosång i kyrkan.

Lightfish:
    Jag har bara varit och provat klänning en gång snabbt i en butik, inte bra att prova klänningar i amningsbh om någon funderar ;) Och jag kände mig inte direkt bekväm men hon som hjälpte mig :( Funderar på att gå till ett annat ställe..och prova, men min tanke var att beställa en mått beställd klänning från kina i offwhite/ivory. Jag har inte provat så många klänningar,men känner att jag måste ha en vanlig bh nästa gång jag ger mig ut iaf..

• Andromeda

Lightfish: Jag tror att klänningen behövs i ca storleken 48, det fanns ju flera klänningar att prova, men som sagt, måste ha en riktig bh på mig med lite lyft (har E i byst så amn.bh gjorde nog att mycket såg tokigt ut)Provade en klänning av den här typen som jag tyckte om...
    www.1koo.com/wedding/itemdetailz.asp

Elisabet hjärta Christian :
    Det är en djungel med låtar, men
    Jag älskar dig för den du är-
    ska vi ha, sen får det bli en eller två till...

• Andromeda

Sångare igen, har ju hittat en sångare som tom utbildas till operasångare, har lyssnat på honom, och visst, han sjunger jättefint men nästan "för" fint. Jag tyckte nästan det var svårt för honom att sjunga enkelt.

Sen talade jag med en tjej som jag känner lite genom en annan kompis (hon sjunger i kör) och undrade om hon visste någon som kunde sjunga, hon skulle fundera. Igår ringde hon och erbjöd sig själv och hennes syrra att sjunga på vårat bröllop. Hon har inte sjungit solo innan, men säger att hon tror sig vara mogen för det nu. Tror faktiskt att det kanske inte är så dumt, dvs någon som sjunger kontinuerligt men ändå inte är proffs...Erbjöd sig även att låta oss lyssna på dem innan vi bestämde oss.

Snälla hjälp mig !

• Andromeda

Skönt att ni är klara med inbjudningskort en del av er här, när hade ni tänkt skicka dem ? Jag har layouten klar, sen är det "bara" att stämpla, skriva ut m.m klart... Men lite skoj ska det bli med det pysslet:)

Jag har faktiskt bokat provningstid av klänningar nu på lördag :D Ska bli skoj !!

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2