• Ting

14 juli 2007 del 2

Hej alla glada!

Ny här! Vi skall gifta oss den 14/7 2007. Jag har kommit en bit på väg men börjar få lite panik. Det är bara 8 månader kvar.

• Ting

Vi skall ha Brölopsmarch med Felix Mendelssohn som ingångsmusik. Som utgångs musik skall min svärfar komponera ihop, så det får vi inte veta förän nästa år.

• Ting

Hej på er,
    2500kr låter rimligt. Nu har jag äntligen fått igång min hemsida. Någon som vill titta och komentera? Har jag glömt att ta med något?

• Ting

Catte: "Reservera datumet" magneterna bestälde jag på "VistaPrint.se", gå in på företag och marknadsföring,tryck på magneter gå in på famuljemagneter.25st=99kr, 50st=159kr.
    Vi hade sådan tur att när vi beställde de för en vecka sedan så kostade de första 25st ingenting + man fick 25st till för bara fraktavgiften. Jag skall lägga ut bilder på de på hemsidan så ni kan se hur de ser ut. Men det hinns nog inte med förens på söndag.
    Kram på er!

• Ting

Roligt att ni tyckte om min sida. Vi ska skicka "bevara datumet" med julkortet och inbjudningskorten i januari.
    Min klänning är redan inköpti augusti i Ungern; med all tillbehör,skor osv.

Vart någonstans i vårt avlånga land bor ni alla?

• Ting

Glömde säga att de finns under "dagbok"

• Ting

Jag har bokade vår festlokal redan i augusti år, men har fortfarande inte fått någon bekräftelse på det och inbetalningskort. Så jag ringer dit för att påminna dem igen, då säger de att de höjer priserna from 1 januari 2007. Nu undrar ju jag då lite.... eftersom jag bokade i år då måste jag väl få betala det priset som det kostar i år även om festen är nästa år.( Givetsvis om jag betalar in i år) Men det tyckte inte hon på bokningen, festen är ju nästa år då får jag betala år 2007 priser. Nu vill de inte skicka något inbetalningskort till mig så att jag kan betala in i år. Nu undrar jag är detta skjyst? Skall ringa dit imorgon igen. Va´ lite tvunden att prata av mig.

• Ting

Fick inte tag på dem idag, skall göra ett nytt försök imorgon.

• Ting

Idag var jag på tryckeriet för att lämna allt papper jag har köpt så att de kan skära ut till våra inbjudningskort. Jag tyckte jag hade gott om tid förut, men tiden bara rinner iväg. Man skall ju få tid att designa korten också utöver allt julstök, luciatåg, m m.

Hur många kommer att göra sina egna inbjudningskort? Hur hade ni tänkt att göra era?

• Ting

Elisabet hjärta Christian: Kolla med olika musiksällskap, eller med violinlärarna på någon musikskola kanske kan de spela eller så känner de alltid andra musiker som de kan rekomendera. Adolf Fredriks musikskola?

• Ting

Japp, nu åkt4e de sistareservera datumet" magneterna iväg med julkorten.

• Ting

Papperna är inlämnade till tryckeriet för beskärning och texttryck. De börjar arbetet med våra inbjudningar den 2 jan. Pratade med tryckeriet igår. Placeringskorthållarna går det lite segare mer. Det har varit lite mycket kring jul. 4 födelsedagar nästa vecka men efter det skall väl det börja flyta på. Hoppas jag iallafall. Fakturan för festlokalen är betald. Vigselprogrammet klart skall bara skickas in till tryckeriet.
    Gott Nytt År på er alla!

• Ting

Så här går det för oss.

Detta är klart!

* Vigselringarna köpta (aug.)
    * Bokat kyrkan (aug.)
    * Bokat festlokalen (sept.)
    * Köpt klänning med allt tillbehör (skor, smycken, hårdekoration m m) (aug.)
    * Lagt handpenning på frack coat (sept.)
    * Köpt material till inbjudningskorten (sept.)
    * Valt utseende på brudbuketten (nov.)
    * Köpt vigselringar (aug.)
    * Färgtema satt (sept.)
    * Bordsdekorationer planerade och till stor del inköpta
    * Presenter till gästerna klara (sept.)
    * Tärna tillfrågad och sagt ja (aug.)
    * Vigselprogram klart - finns i datorn (nov.)
    * Sånger, psalmer och ingångsmusik valda (set/okt.)
    * Frisör bokad (sept.)
    * Solosång tillfrågad, inte klart än.
    * Hotellrum bokat
    * Prel.bokat fotograf
    * Budgeten klar!
    * Gästlistan klar (all min släkt från utlandet bjuder vi inte, vi får göra en fest för dem i sommar när vi kommer ner dit).
    * Toastmadame tillfrågad
    * Festlokalen är betald
    * Make up artist bokad
    * En hel del dekoration inköpt
    * Maten är bestämd
    * Transport från hemmet - kyrkan - festlokalen (vi skall åka i en Excalibur)
    * Fotograf bokad
    * Barnvakt tillfrågad

DETTA ÄR KVAR ATT GÖRA!!

* Köpa näbbklänningen (Ebba har provat en hel del klänningar, fastnade för en i Ungern, måste bara ta mig ner dit för att köpa den eller kolla med de ifall de kan skicka den till Sverige).

* Felix kostym (utprovad men ej köpt, han växer ju liksom Ebba)
    * Göra inbjudningskorten
    * Boka severingspersonal och hovmästare
    * Göra placeringskort
    * Göra hjärtan som placeringskorten komer att sitta i.
    * Pressent till tärnan
    * Festprogram är under uppbyggnad i datorn
    * Vem som skall filma
    *Underkläder
    *Tårta ej klar

Jag har säkert glömt en hel del.
    Gott nytt år på er alla! Nästa år är det vårt år!

• Ting

lightfish: Vad skall ni ha för festlokal?

• Ting

Ville bara meddela att nu är våra inbjudningskort tryckte och skurna. Bara att hämta dem och fixa resten hemma. Å det skall bli så roligt.

• Ting

klotjohanna:
    Fina inbjudningskort.

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2