14 juli 2007 del 2
På Unik.. vid oxbacken..
förresten e de någon som har koll på om det e billigt eller dyrt med 2500 kr?
På Unik.. vid oxbacken..
förresten e de någon som har koll på om det e billigt eller dyrt med 2500 kr?
jag tyckte att det lät billigt, trodde det skulle bli typ 4000 kr haha.. vart ska du boka?
vi ska skicka våra save the dates nu till julen och inbjudningarna i mars tror jag..
Johanna: varför har du legat på sjukan om man får fråga?
Ang. klänning så har jag hittat min men inte beställt den ännu..
catte- synd att hon var ganska dyr.. eller så att säga hon var inte mkt billigare än vad det kostar att lämna in till ett tryckeri.. annars hade jag anlitat henne direkt..
japp det e jättebra när man har kompisar som kan hjälpa en.. jag har en kompis här från BT som gör designen på våra trycksaker sen ska jag lämna in dom till tryckeri..
vi håller på för fullt med inbjudningarna här.. min kompis håller på att jobbar med designen..
vi har tatty teddy som tema för bröllopet som korten kommer att prydas av ett bröllopspar med dom nallarna.. på baksidan sitter vårat monogram.. färgerna är lila och vitt.. inuti korten har vi ett tunnare papper som själv inbjudan står på som är lila.. sen runt om kortet tror jag att vi ska sätta en lila tapet, som alltså sluter om hela kortet.. bara typ 6 cm brett bara.. aja låter konstigt men det blir nog bra.. :)
Detta e vad vi har klart i övrigt:
*Kyrka bokad
*Festlokal bokad
*Solist bokad
*Tärnor tillfrågade och tackat ja
*Bestman tillfrågad
*Mat ingår i festlokalen och vi har ungefär bestämt meny
*Gästlista är klar
*Save the date klart och skickas snart
*Budget
*Klänning är bokad men ej beställd
*Brudskor köpta
*Frockcoat till mannen köpt
*Brudnäbb tillfrågad och tackat ja
*Det mesta bordsdekorationerna är köpta
*Caketopper
*Tiara
*Bröllopsnatt bokad
*Reserverat rum till långväga gäster
*Smin och hår bokat
*DJ bokad
*Fotograf bokad
Vi vet att vi vill ha och hur det ska se ut:
*Inbjudningar
*Festprogram
*Vigselprogram
*Min ring
*Brudbukett
*Resten av dekorationerna
*Väst och plastrong till mannen
*Florist
*Smycken
haha jag bara e sån som person, jag blir galen om jag inte har allt klart för mig, då kan jag inte sova om nätterna.. :)
Jag vet inte riktigt hur det går med våra inbjudningar eftersom min kompis fortfarande jobbar på layouten. Men jag litar fullt på att det går bra, det är ju långt kvar till vi ska skicka dem. Vi ska däremot skicka våra save the dates snart, ska bara få min M2b att fila lite på sin del av gästlistan först, kanske e läge imorrn.. :)
Nu är det vårat år tjejer! Känns helt underbart
vi har inte pratat om tider och sånt än, jag har bara bokat.. tider tyckte hon att vi kunde ta lite längre fram.. jag betalar 2500 kr för hår och make up (det är på samma ställe) i det ingår provuppsättning av frisyren och make up konsultation, hon kommer alltså inte att sminka mig helt utan bara prova färger och sånt..
och självklart uppsättning och sminkning på dagen D.. :)
nj men lightfish lämna oss inte!!! Du har ju varit med från start...
Oj vad det pratas på här nu! Vad roligt!
Lightfish: du verkar ha precis likadant hår som mig.. Fast jag har dock bara ner till axlarna.. Men inget funkar att göra med mitt hår och hur mkt hårsprey man än har i så sitter det max en timme sen är det kört.. det e skit!
Andromeda: Hör du hört henne sjunga? Om inte be om att få höra lite så att du iaf har en aning om hur det låter.. Jag ska ha en kompis som sjunger i kyrkan, han är inte proffs på något vis men sjungit i ett band han o hans kompisar hade och så där.. Jag tror att det kommer att bli jättebra, blir lite lagom..
vi e också klara med layouten på inbjudningarna.. ska ev ner i helgen och köpa papper sen är det bara att skriva ut och skicka iväg.. :)