Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Råd behöves till bröstförstoring!

Har du gjort ristestet???

För övrigt så tror jag inte att skillnaden mellan 295 och 335 är så ofantligt stor...

När jag op mig så var jag 162-164cm och vägde 50-52kg...kanska lika alltså... Dock hade jag redan bröst innan, så där kan jag inte riktigt jämföra... Men, jag la i alla fall in 270 och fick en bh-storleksökning på 2 strl.

• pickolina

Hmm, jag har nog oxå lite svårt att tro på vad din kirurg sagt... Om man ska gå efter bilder man sett och vad man läst. Men det är ju oxå så väldigt individuellt. Det verkar i regel vara så att allt mellan 250-350 (ungefär) ger en ökning på 2 strl, beroende på personens egna fysik osv... Det där om att en del försvinner när man lägger bakom/delvis bakom muskeln vet jag inte. Olika personer säger olika saker och jag hade dem framför så jag har ingen egen erfarenhet. Det är svårt det där med storlek...

• pickolina

Du får tänka så här... Vilken skulle vara värst? -Att de blir mindre än du räknat med och du kanske får en B-kupa? Eller -Att de blir större än du räknat med och du kanske får en D-kupa?

För exekat vilken storlek ett implantat på 295 respektive 335 kommer att ge kommer du aldrig kunna vara säker på. Om du dessutom är alldeles för "insnöad" på en specifik storlek är risken mycket större att du blir missnöjd, i onödan...

• pickolina

GAH, vad trött jag blir på alla slarvfel när man skriver... *s* OT men...

• pickolina

Beror på var man bor... Det är inge som helst problem att hitat storlekar i sthlm i alla fall... Jag har haft alla möjliga storlekar och har just nu 75F... No problemas! Dock är det dyrare och inte lika stort utbud, men det blir bättre och bättre hela tiden....

Om du känner så, att du hellre får lite mindre än du kanske räknat med än att de kanske blir större än du räknat med.. Då ska du ta de mindre tycker jag!

Jag skulle personligen gärna ha mindre bröst... Jag har haft alla möjliga storlekar och B/C är en optimal storlek tycker jag personligen. Men som sagt, man måste ju gå efter sitt eget tycke.. Finns ju så många som inte alls tycker och tänker som jag gör.

• pickolina

Njae, jag håller inte alls med... Många påstår att det är så men... Jag har exempelvis haft DD-kupa i både fejk och äkta och det skiljer sig inte ett smack... :D

Jag kan däremot hålla med om att många tror att storlekarna är mycket större än de verkligen är...

• pickolina

Jozzylecter
    Okej.. Ja numera så finns det ju oftast upp till D-kupa i alla vanliga affärer. Ibland tom större... Det blir allt vanligare med större storlekar i butikerna, som tur är... Bor man i sthlm finns det många specialaffärer. NK, Åhléns och Debenhams har oxå ett brett sortiment på storlekar numera... :) Det har gått framåt väldigt mycket de senaste åren...gudskelov... Borde väl komma till de mindre städerna oxå med tiden.

En kompis fick höra att man kan beställa hem vissa modeller i större storlekar på Twilfit. Så testa att fråga dem tex...

• pickolina

martinibruden
    Jo jag tror att det är där skon klämmer, att majoriteten av alla kvinnor köper fel storlek. Å då blir det kanske en lite skev bild på hur stort en viss storlek faktiskt är. Sedan är det ju även så att man inte kan bh-storlekarna oxå. Ex. min syster som har myyyycket större bröst än mig, men hon är så pass mycket bredare runt ryggen så hennes kupstorlek blir ju ändå lägre, vilket kan uppfattas då som att hon skulle ha mindre bröst än mig.... Vilket alla kan se att hon inte har.... *s* Så, alla de där ideérna som folk har tror jag bottnar i ren okunskap. Det skiljer sig ingenting mellan naturliga och fejk. Inte på just det sättet i alla fall..... Annars skiljer det sig ju ofta mycket så klart....

• pickolina

Jennybelle
    Jag vill bara säga en sak utifrån min personliga åsikt. Jag tycker att B/C-kupa är snyggast och skulle gärna ha mindre bröst själv.. MEN en D-kupa är inte jätte stort så om du skulle välja det större implantatet och det skulle resultera i en D-kupa så tror jag inte att du skulle tycka att brösten var så stora som du kanske tror nu innan. Det är ju dock en ren spekulation från min sida. Men D-kupa är inte så stort faktiskt....

• pickolina

Swing
    Yes, instämmer helt å fullt...

Många kan tom vilja göra om operation och göra dem ännu större.. Detta pga att de vant sig vid sina större bröst och inte längre tycker att de är tillräckligt stora. För i huvudet har de varit så inställda på större bröst och efter ett tag känns de ju inte större... Ungefär som någon som går ner i vikt och själv inte kan se det... -Det är en farlig fälla att fastna i...

Men, jag tror att det kommer bli jätte bra vilket som. Skillnaden på de implantat du väljer mellan är ju inte så stor så skillnaden kommer bli marginell faktiskt.

Men, oroa dig inte för att en D-kupa ska bli superstort. Självklart tycker alla olika men en D-kupa på en smal tjej är faktiskt inte så stort.

Du säger att du är mer rädd för att de ska bli för stora än att de ska bli för små... Jag vet inte varför men jag får känslan av att det är tvärtom faktiskt och därför skulle jag råda dig att ta de större. För jätte bamsiga kommer de inte bli oavsett... ;) Den oron kan du lägga ner....

• pickolina

Jennybelle
    Hoppas du kommer fram till vad som känns bra för dig...
    Hade det varit jag själv så hade jag valt de mindre..men det är ju JAG..och som alla andra säger så skulle de valt de större... Det är jätte svårt! Å tyvärr är det ju bara du som kan komma fram till vad som är rätt för just dig.

• pickolina

Fråga kirurgen vad han/hon tycker och tänker... Vilken storlek som han/hon tror skulle bli snyggast till din kropp.

• pickolina

Jennybelle
    Det där är alltid olika... De tar ju så klart en patient i taget och i vilken tur man får komma in till op varierar ju... På den klinik jag var sist så ringde de dock å sa till mig att jag kunde komma in senare på dagen istället, för att de bytt min op-tid och tyckte att det var onödigt att jag var där så långt innan. Men det är olika på olika kliniker... Har du tur så op du ganska direkt efter du kommit.. Men räkna med att det kan bli lite väntetid.

• pickolina

Jennybelle
    Det är inte helt ovanligt att strl bestäms på op-dagen faktiskt...

• pickolina

trollenmyr - Testa den andra tråden så kanske du får svar. Testa även på mylava, där hänger de flesta numera verkar det som.

Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!