• fröken Inga

tips på bra träningsredskap för magen. Någon som provat abtronic?

Vill hitta ett bra men enkelt träningsredskap för magen som kan användas hemma. Får inte kosta multum. Några förslag?

Brukar cykla 3 ggr i veckan På min motionscykel men vill träna magmusklerna också...

Någon som provat abtronic eller liknande? Bälte som skickar elektroniska signaler till magmusklerna. funkar det.

• Svar på tråden tips på bra träningsredskap för magen. Någon som provat abtronic?
  • Beach2007

HeJ!

Skulle tipsa om abs-slider (eller vad den heter) Den lilla manicken med hjul som man rullar fram o tillbaks. Jag har en sådan och kör 100 st varje kväll. Bra resultat!

Ps. man få träningsverk;)

• fröken Inga

hmm, tja kanske det...'
    Tack

• Lena+Mattias=sant

Maskiner som säger sig träna musklerna utan ansträngning funkar sällan.

Har du provat sit-ups?

• picachu

gamla hederliga sit-ups och benlyft...

• pickolina

Håller med de sista här, den egna kroppen är överlägset alla maskiner.. Som enbart kostar en massa pengar och tar en massa plats. Vill du ha lite vägledning så kan du ju istället köpa en dvd med ett core-pass eller pilates-pass. Det skulle vara mitt tips i alla fall.

• ninjan

bältet fungerar inte! Var dum och gick på det, men inte fick jag nån rutig mage. Men man känner när muskeln drar ihop sej. Men som sagt, på mej funkade det inte. Sit ups är mest effektivt. Finns en massa bra varianter!

• pickolina

Idén med en sådan apparat är bra. Sådana används nämligen inom sjuksvården, för att hålla muskler och dylikt igång hos förlamade och komapatienter. MEN, det är proffsiga apparater och de fungerar alltså mera som stimulans och är inte uppbyggande på det sätt som de påstår på tv-shop. Om de skulle fungera så skulle nog alla bekväma människor anv sådana.. ;) Min mamma har en sådan får att det hjälper mot hennes ryggvärk, men hon har ju knappast blivit mer muskulös eller slimmad. Skratt....

Näää, man måste träna för att få resultat! Det finns inga genvägar!

• fröken Inga

Crap, det är verkligen jobbigt att vara lat. Jaja, det är väl bara att börja med situpsen nu då.

• f.d. Svart brud

Jag har köpt "Abking pro". Stor magmaskin, men som passar mig bra, eftersom jag tycker att min nacke inte ansträngs (har en nackskada) lika mycket som vid vanliga situps.

• f.d. Svart brud

Förresten,
    en väninna till mig, som också är nackskadad, har abtronic (bältet). Hon var skeptisk, men sa att den funkar bra. Ytterligare en fördel för henne är att man får med en liten abtronic-manick som man kan sätta på andra kroppsdelar för stimulans och träning.

Hennes sjukgymnast rekommenderade abtronic just av detta skäl, eftersom vanlig TENS-utrustning mot smärta är ett himla bök och mycket dyrare.

Svar på tråden tips på bra träningsredskap för magen. Någon som provat abtronic?