• Evelina84

Dina bästa hälsoknep!

Jag skulle vilja ha en massa bra tips på hur man med enkla knep kan förbättra sin hälsa. Både den psykiska och fysiska.

Här kommer ett från mig!

* Blanda vetekli i grytor, gratänger och såser, ett enkelt och billigt sätt att få i sig mer fibrer på.

• Svar på tråden Dina bästa hälsoknep!
  • Lena+Mattias=sant

Alltid ha frukt hemma och aldrig godis. Så äter man något nyttigt när man är sugen.

Gör inköpslista innan man handlar så man slipper komma på vad man ska köpa när man handlar, då blir det lätt onyttigt.

Cykla till och från jobbet. Det känns så skönt att få motionera och det tar inte mycket mer tid än spårvagnen.

• f.d. Svart brud

Planera matintaget. Se till att äta någonting litet åtminstone var tredje timme (t ex en liten nyttig smörgås, en frukt, en morot...), så håller man blodsockret bra. Har man lågt blodsocker, så blir man genast sugen på onyttigheter...

Ta inte bara med lunchlåda till jobbet, utan även alla mellanmål och ev frukost. Nyttigt bröd, mjukost, frukt och grönsaker... Ska ni fika med kaffebröd/tårta, ät en nyttig smörgås innan du tar fikabröd, så äter du mindre av det onyttiga, samtidigt som blodsockernivån håller sig bra längre.

Drick mycket vatten och inte en massa läsk med socker eller sötningsmedel.

• Yoni

Jag brukar tänka på något som en person sa på TV för ett tag sen:

"Nothing tastes as good as thin feels"

Detta är ju mer relaterat till vikt kanske, men det kan ju absolut ha med hälsan att göra.

• picachu

What does´n kill you make you thinner.
    Pain is only weekness leavin' the body.

• Studstjejen

Gå för allt i världen ANDRIG in i texfree-shoppen när du reser!

Kiwi och juice och lättkessella, där har vi rikitgt smarriga indgridienser i mellanmål.

Och glöm inte bort att ta ett sköööönt bad lite då och då...det får musklerna att slappna av och man sover hur skönt som helst på natten =)

• vixen not a tramp

"moment on the lips, forever on the hips"

Svar på tråden Dina bästa hälsoknep!