• Ztinizen

Enkelt bröllop

Vi har börjat fundera på vårt bröllop. Vill ha det enkelt, med bara typ 20 personer (våra närmsta). Kan man ändån ha det i kyrkan utan att det känns "fjutigt" med så lite folk?? Eftersom en av oss studerar så vill vi inte att det ska bli för dyrt, men vill ändån ha det fint å så. Måste man ha en stor fest efteråt med mat å så eller räcker det med kaffe & bröllopstårta å lite sånt??

• Svar på tråden Enkelt bröllop
  • aircondition

Man gör som man vill! Gör en budget utefter vad som känns rimligt för er. Man får mycket för pengarna om man bara lägger ner tid och energi på att göra mycket själv. Vi kommer att ha borgelig vigsel med fest direkt efter. 60 gäster, buffe och fri dricka. Detta kostar ca. 30 000.

• Ztinizen

Ja vi ska göra det. Huvudsaken tycker jag e ju att det blir "vår dag" å att vi e nöjda med den. Ska inte bry sej om vad gästerna tycker...:D

• aircondition
    näe, gästerna känner sig bara hedrade att få komma på bröllop! Just det som du säger att verkligen göra det till sin dag... Det är viktigt!
  • Ztinizen

Precis.... :D Ska se om det finns någon som valt att ha det så enkelt som vi oxå vill ha. Kul att få lite ideer från andra....

• InaHjärtarAdam

vi ska också ha enkelt bröllop. först hade vi planerat ett dyrare på en restaurang men jag fick lite panik över att lägga så mycket pengar på allting...

så nu har vi bestämt att vi ska ha en sen vigsel och sen bara en fest där det bjuds på snittar, godisbord, tårta, fri bar och korv med bröd (som nattamat). vi ska ha ca 80 gäster. eftersom vi inte ska ha nån sittning på samma sätt så slipper vi även kruxet med bordsplacering. såå skönt:)

• September mys

InaHjärtarAdam du skrev att ni inte skulle ha någon sittning... hur ska ni göra?
    vi ska ha nästan lika många gäster som er och vill heller inte ha någon sittning
    lite klurigt med planeringen bara...

• Ztinizen

InaHjärtarAdam

Lite så vi tänkt oxå. Ska iof bara var typ våra föräldrar & vittnen i kyrkan, sen ska vi som varit i kyrkan hem till mina föräldrar å äta tårta å lite sånt. Sen på kvällen ska vi bjuda in vänner hem till oss på fest. Men vad för fest ska dom inte veta om....:D

• coca_carro

Vi ska också bara ha ett litet bröllop. Kände precis som du att jag var orolig för att det skulle kännas tomt i kyrkan så ett tag funderade vi på att ha ett borgeligt bröllop istället, men sen slutade det med att vi bokade kyrka ändå. Tror nog det kan bli fint trots att vi inte är mer än 20 personer. Vi ska gifta oss klockan 11 och sen tänkte vi "bara" bjuda på kaffe och tårta. Inget fel på det tycker vi, däremot kan det nog vara rätt viktigt att man skriver ut det i inbjudan så de är beredda på det. Jag säger till dig som många sagt till mig, man ska ha sitt bröllop precis som man vill, inget är fel!

• Sweetpea

Vi gifter oss borgerligt och äter fin middag med våra närmaste. Sedan är det fest på kvällen för alla vi känner, med lite plockmat och betalbar - det blir nog ungefär 100 pers. Vi räknar med att det kommer att kosta ungefär 25000 kronor, inklusive ringar.

• Ztinizen

coca_carro

Va härligt att fler väljer att ha det så. När & var ska ni gifta er då??

Svar på tråden Enkelt bröllop