• nela&martin

Bröllop på Edsbergsslott?

Hej!

Vi har äntligen bestämmt oss för att ha vår bröllopsfest på Edsbergsslott. Något som oroar oss är att vi måste dela upp gästerna i två olika rum under middagen...

Undrar därför om någon som varit på Edsbergsslott på en bröllopsfest kan dela med sig om sina upplevelser. Hur gick det när gästerna skulle hålla tal? kändes det för uppdelat? Hur gjorde ni?

Tack!

• Svar på tråden Bröllop på Edsbergsslott?
  • blivande Mrs...

hej nela&martin.
    Ska oxå ha bröllopsfesten på edsbergsslott.
    Jag har samma funderingar som du, hur gör man?
    Jag tycker dock att det känns lite jobbigt med att man inte får ha ngn mat i de andra rummen, man kan ju inte jaga sina gäster om de går in där med tårtan eller ngt annat..
    när ska ni gifta er och hur många blir ni?

• Sweety

Hej,

Vi hade vår bröllopsfest i somras på Edsbergs slott. Det var verkligen underbart! Vi var 60 pers och alla fick plats i matsalen, tror man kan få plats max 70 pers. Blir ni fler brukar de få sitta i gröna rummet till vänster om matsalen. Då får man väl placera toastmastern nära dörröppningen. De som håller tal kanske får använda mick? Jag tror nog att det ska gå bra. Undrar ni något mer säg till. Jag är dock inte inne så mycket på BT längre. Foton: pg.photos.yahoo.com/ph/skoglundanna/my_photos

• nela&martin

Hej!

Vi ska gifta oss den 11 augusti i år. Kommer nog bli runt 80 gäster. Har försökt få ner antalet men tror att vi blir runt 80 ungefär och då måste vi sitta i båda salarna.

"blivande mrs.." när ska ni gifta er och hur många blir ni? När vi var där på rundturen sa man att det gick bra att med tårta, kaffe och avec i blå och gula salen, men inte mat däremot. Du skulle ju kunna skicka iväg ett mail och höra för säkerhets skull.

Sweety, jätte skoj att se bilderna från ert bröllop!. Ni hade gjort jätte fint med dukningen och ni väldigt fina själva också. Hur gjorde ni med musikanläggning? blev det dans i stora salen efter att personalen plockat undan borden efter middagen?

Så många detaljer som måste redas ut...

/hälsningar
    Nela&martin

• Snö brud

Sweety
    Vilken kyrka hade ni?

Sorry att jag snodde tråden lite.

• blivande Mrs...

hej nela&martin

vi blir ca 95 st, har pressat när antalet från 110. 10 st är barn, så det blir 85 vuxna. det e barnen som jag tänker på, vad händer egentligen om de spiller ngt på golvet i blå rummet? men men, man får väl ta det då...
    Vi ska gifta oss 23 juni, så jag kan berätta hur vi gjorde det, lite tips o så, eftersom ni gifter er efter oss.
    Det känns som om att man måste duka om efter maten annars får man inte plats att dansa, det får bli lite mingel för det andra som inte vill dansa!
    Kul att höra hur andra ska göra eller hur dem gjort på sin dag.
    Vi tänkte viga oss ute på trädgården, så vi hoppas på bra väder!!
    Vilken kyrka eller hur har ni planerat?

• nela&martin

Hej!

Vi ska gifta oss i Vallentuna Kyrka, så blir det buss för de gäster som så önskar mellan kyrkan och Edsbergsslott.

Vi har tänkt ha barn fritt. Tror att det kommer gå ganska bara. Ska ni hyra källaren också? Om det inte är allt för små barn kanske de kan sitta där? Det innebär ju visserligen att man ska kunna lita på att de klarar sig själva och mkt spring för föräldrarna. Annars så kan ni ju be föräldrarna tala om att man inte får gå in i gula/blå salen med mat, så vet barnen det innan de kommer dit.

Hur ska ni göra med musikanläggning? Tror att det kan bli lite klurigt. Vill ju att det ska bli bra ljud och så...

• blivande Mrs...

Hej hej...
    Vi har oxå tänkt barnfritt, men de barnen som kommer är syskonbarn, men det ordnar nog sig med det, vi har bokat hela slottet, så vi kan nog "låsa" in dem i källaren..hihi
    Vi har inte fixat med musiken än, det börjar bli lite tajt om tid, vi hade tänkt ha ett band, men de verkar vara bokade den dagen så vi har planerat om lite, så nu e vi inne på dj. Man får väl säga till dem att de ska ta med ordentliga högtalare så det blir ett bra ljud, annars blir det ingen bra fest om ljudet e kasst.
    vi tänkte att dj ska följa med till slottet ngra veckor innan så han kan se hur det ser ut o så att man har försäkrat sig om att man e totalt överens.
    Hur ska ni göra, ska ni ha ett band eller dj eller egen musik?

• nela&martin

Hej!

Vi har nog mest tänkt på dj. Skulle ju vara schysst med ett band men lokalen är ju lite speciell. Tror att det blir bäst med dj. Det är ju sju månader kvar, men många kan ju bli uppbokade så det kan vara bra o vara ute i god tid. Vilka ska ni anlita? har ingen aning om priser heller...

• blivande Mrs...

hej hej...
    Har ring runt idag till några stycken, priset ligger på ca 4500-5000 för hela kvällen, då e musik anläggningen med räknad och lite ljusspel. vi kollade här på bröllopstorget efter dj, sök på brancher, sen dj. det bästa e ju att träffas innan man bästämt vem som ska spela, så hon/han vet vad man vill ha.
    det e svårt. Har ni kollat upp någon?
    Vem ska videofilma o fota er?
    Vi håller på att kolla upp olika fotografer, svårt man vill ju ha ngn bra. Har ni hört ngt om brollopsvideo.se om de e bra o så?
    Så mkt att hålla reda på nu....det blir väl lugnare när det mesta lagt sig!

Svar på tråden Bröllop på Edsbergsslott?