Inlägg från: nela&martin |Visa alla inlägg
  • nela&martin

    Bröllop på Edsbergsslott?

    Hej!

    Vi har äntligen bestämmt oss för att ha vår bröllopsfest på Edsbergsslott. Något som oroar oss är att vi måste dela upp gästerna i två olika rum under middagen...

    Undrar därför om någon som varit på Edsbergsslott på en bröllopsfest kan dela med sig om sina upplevelser. Hur gick det när gästerna skulle hålla tal? kändes det för uppdelat? Hur gjorde ni?

    Tack!

  • Svar på tråden Bröllop på Edsbergsslott?
  • nela&martin

    Hej!

    Vi ska gifta oss den 11 augusti i år. Kommer nog bli runt 80 gäster. Har försökt få ner antalet men tror att vi blir runt 80 ungefär och då måste vi sitta i båda salarna.

    "blivande mrs.." när ska ni gifta er och hur många blir ni? När vi var där på rundturen sa man att det gick bra att med tårta, kaffe och avec i blå och gula salen, men inte mat däremot. Du skulle ju kunna skicka iväg ett mail och höra för säkerhets skull.

    Sweety, jätte skoj att se bilderna från ert bröllop!. Ni hade gjort jätte fint med dukningen och ni väldigt fina själva också. Hur gjorde ni med musikanläggning? blev det dans i stora salen efter att personalen plockat undan borden efter middagen?

    Så många detaljer som måste redas ut...

    /hälsningar
    Nela&martin

  • nela&martin

    Hej!

    Vi ska gifta oss i Vallentuna Kyrka, så blir det buss för de gäster som så önskar mellan kyrkan och Edsbergsslott.

    Vi har tänkt ha barn fritt. Tror att det kommer gå ganska bara. Ska ni hyra källaren också? Om det inte är allt för små barn kanske de kan sitta där? Det innebär ju visserligen att man ska kunna lita på att de klarar sig själva och mkt spring för föräldrarna. Annars så kan ni ju be föräldrarna tala om att man inte får gå in i gula/blå salen med mat, så vet barnen det innan de kommer dit.

    Hur ska ni göra med musikanläggning? Tror att det kan bli lite klurigt. Vill ju att det ska bli bra ljud och så...

  • nela&martin

    Hej!

    Vi har nog mest tänkt på dj. Skulle ju vara schysst med ett band men lokalen är ju lite speciell. Tror att det blir bäst med dj. Det är ju sju månader kvar, men många kan ju bli uppbokade så det kan vara bra o vara ute i god tid. Vilka ska ni anlita? har ingen aning om priser heller...

Svar på tråden Bröllop på Edsbergsslott?