• Sociologi

    Frivillig barnlöshet

    Hej.

    Såg ett inlägg på denna hemsida om frivillig barnlöshet, och hoppas nu att det ärok att jag kommer med följande problem/fråga..

    Det är nämligen så att jag studerar på högskola och läser just nu en kurs i sociologi. Jag och en kurskamrat har börjat intressera oss för par som frivilligt väljer bort barn och skulle gärna vilja skriva om detta i vår kommande uppsats. Problemet nu är att vi behöver några personer som skulle vara villiga att ställa upp och berätta om sin syn på saken osv. Det hela är tänkt att skötas via mail, så anonymiteten kommer att vara väldigt hög.

    Varken jag eller min kurskamrat tar någon ställning i om man bör skaffa barn eller inte, utan anser att det är varje människas eget individuella val. Det som är vårt huvudsakliga intresse och syfte är att denna fråga är så väldigt tabu i vårt samhälle, och det är därför som vi gärna skulle vilja höra uppfattningarna från dem som väljer att inte skaffa barn.

    Hoppas att det är någon som vill ställa upp
    Mvh,
    Jennie

  • Svar på tråden Frivillig barnlöshet
  • viktualia

    Vet inte om den typen av efterlysningar kan anses rymmas inom BT- forumets regler & policy. Läs noggrannt där!

    Håller dock med om att ämnet är intressant, men hör nog inte till målgruppen. Vill dock tipsa om att på Lunarstorm så finns det en diskus om just "Frivillig barnlöshet" - kanske kan ni hitta folk den vägen?!?

  • blivande fru thiger

    Hej!

    Jag ställer gärna upp att vara med! Jag och min man tog beslutet för länge sedan att inte skaffa barn, men har stött på otroligt mycket negativitet, och misstro bland vänner och familj. Det är jättebra att du vill fördjupa dig i ämnet!

    Så hur gör vi? Vill du ha min mailadress så fortsätter vi diskussionen där?

  • sommar 1

    Hej!

    Jag ställer gärna upp!

  • Duchess