Inlägg från: -Systeryster- |Visa alla inlägg
  • -Systeryster-

Systeryster gift! med bilder...

Den 23 september gifte vi oss med strålande sol och sommarvarmt hela dagen!

Allt gick som det skulle, bortsett från att en av rosorna i min bukett gick av precis innan fotograferingen, jag, som var förvånansvärt lugn, ropade till en kompis att hämta lite kontorstejp. Sedan tejpade vi fast rosen och ingen märkte någonting! (Finns några roliga bilder på det i albumet Fotografering bröllop).

Annars var allt toppen,tyvärr har vi fått lite problem med fakturan från stället vi hade middag och fest på vilket gjort att det blev lite smolk i bägaren men förhoppningsvis ordnar det sig.

Tack till alla brudar som delat med sig av tips och idéer!

www.lindaochkim.pixbox.se

• Svar på tråden Systeryster gift! med bilder...
  • -Systeryster-

Glömde säga att en del av bilderna har min 12-åriga tärna tagit så skärpan är inte alltid toppen, hoppas man ser i alla fall.

• -Systeryster-

AnnaHBG: Fråga på bara, det är bara kul att kunna hjälpa till! Buketten kostade bara 1000kr, det är passion rosor med pärlor i. Hjärtat har jag gjort själv. Jag är jätteglad att jag valde att inte ha hållare, det blev så mycket finare när den torkade, med stjälkarna fria.

• -Systeryster-

Tossi: Ska du också gifta dig i Nacka?

• -Systeryster-

Tossi: Jag blev faktiskt förvånad över att bilderna i skogen blev så bra, ljuset föll så fint, jag var helt inställd på att ta alla bilderna vid vattnet men vår fotograf, Erika, föreslog skogen och jag är glad att jag litade på henne!

• -Systeryster-

Tackar, tackar!
    Gutefjälla: Ringen är en K2 i rödguld, från Schalins ringar, det finns jättebra bilder på deras hemsida där man ser ordentligt.

Jag fick matchande diamantörhängen av min man i morgongåva med precis samma infattning och slipning. Dom hade han letat som en dåre efter så den typen av infattning verkar inte vara så vanlig.

Lycka till med letandet! Om du fortfarande inte hittar någon bra bild kan jag maila över till dig!

• -Systeryster-

Tack! Jag blev verkligen jättenöjd med den. Jag gör ju smycken själv så jag hade alla saker som behövdes.

SSV78: Först tog jag försilvrad mässingstråd och formade till ett hjärta, där hjärtat slutar tvinnade jag ihop tråden, tråden måste vara nästan en halvmeter lång eftersom den ska kunna fästas i buketten. Sedan tog jag tunn ståltråd som jag använder till smycken och trädde på en pärla, virade ett och ett halvt varv runt den tjockare ståltråden och sedan en pärla till. På så sätt får man pärlorna på olika sidor om den tjockare ståltråden. Sedan fortsatte jag bara runt hela hjärtat och fäste i nederkanten vid "spetsen". Förstod du något av det jag försökte förklara?

Svar på tråden Systeryster gift! med bilder...