• pickolina

    sexlivet--

    Jag kan ju bara tala efter egen erfarenhet... Alla har ju olika starkt sexdrift och ofta kan det variera pga olika faktorer, som hur man mår, hur länge man varit tillsammans, om man har det stressigt på jobbet osv osv... Men för mig är det viktigt att vara med en kille som jag verkligen tänder på och som verkligen väcker mina "lustar"... Å det är väldigt olika beroende på hur man passar ihop osv....

  • pickolina

    Men om man passar ihop sexuellt så finns det mycket man kan göra för att hålla igång sexlivet och få igång lusten... Det gäller bara att inse att man ibland måste anstränga sig, att det inte alltid sker per automatik... Å att anv fantasin... :)

    Testa att sluta med hormonerna och försök att arbeta på att "piffa" till det lite...

    Det kanske räcker...

  • pickolina

    Fast...jag tycker att det där är lite lathet eller bekvämlighet.... Det behöver inte alls vara så. "att man vet hur det blir"... Man får ju jobba på det precis som allt annat i en relation. Jag tycker att det verkar som att folk förstår det när det gäller allt annat förutom just sex... Det är inte mer spännande än man själv gör det liksom!

  • pickolina

    picachu
    Det kan jag skriva under på! :D Å ibland måste man kicka igång lusten, men "were there´s a will, there´s a way!" Man kan faktiskt, både på egen hand och med hjälp få igång sexlusten... Men som sagt, man kan inte bara luta sig tillbaka och tro att det ska hända av sig självt!

  • pickolina

    Man måste ju vårda sin sexualitet, sin sexlust, sitt sexliv på samma sätt som man måste vårda en relation, sin kärlek och sin hälsa... :)

  • pickolina

    picachu
    Hehe... Det gör det! ;)

Svar på tråden sexlivet--