• slatka

16/6 2007....Vilka som gifter sig samma datum......

Det säger sig själv.
    Vilka gifer sig den datume hur långt har ni kommit.
    Vilken tid på dan?

• Svar på tråden 16/6 2007....Vilka som gifter sig samma datum......
  • Gyllan

Jo vi har redan skickat inbjudningarna och det av flera anledningar;

För det första vill jag att så många som möjligt skall komma. Vet tex att en av mina bästa vänner, som gifte sig i september, planerar en försenad bröllopsresa ungefär vid den tiden.

Dessutom skulle jag/vi inte kunna hålla tyst så länge om att vi ska gifta oss, så det var lika bra!

• Doriol

Ok, ja alla vet ändå om att vi ska gifa oss. Och vi pratar om bröllopet med den som vill:) Vi har inget hyshpych för oss alls. Men vi sa redan för 1,5 år sen då vi förlovade oss att "om två somrar blir det bröllop".

• slatka

Jag har bokat netfoto i malmö.
    ingen som har haft han.
    listan har vi också börjat på.

• AnnaElefant

Hej,
    Ær från Malmø gifter mig den 16/6 på landet. Har bokat en lokal och det ær nog det. vi har spridit ryktet om att det blir fest i mitten på juni, och det ær långt i från alla som har fattat anledningen...
    Mor syr klænning och andra hjælper med maten, har ni något forslag om vad vi ska ta tag i som næsta steg?
    /AKA

• TeresiaS

Här är en till
    Vi har klart:

*kyrka
    *Festlokal
    *Klänning, hittade på rea.
    *börjat på trycksakerna
    *tärna + marsalk
    *gästlistan
    *Fotograf
    *frisyr och smink
    *toastmaster

sen är det lite smågrejer på gång.
    Har ni bestämt något tema som ni går efter?

• AnnaElefant

Hej,
    Min pojkvæn ær skeptisk men jag vill att vi ska dekorera med vete, havre och råg, gifter oss som sagt på landet och sæden har en underbar færg så i børjan på sæsongen. Vi har lite inrikat oss på ett tema som heter billigt, roligt och annorlunda, men længre æn så har vi inte kommit. Har en kollega som ær vældigt duktig på att fotografera så han ær informerad om att ta kameran med sig, och det vill han gæran. Jag har kanske mer styr på det hær æn jag sjælv tror, bra att lista upp saker ibland.

/AKA

• Gyllan

Vi kommer att ha färgttema vitt och guld. Tycker att det var roligt med något annat än rosa och rött. Detta kommer märkas på våra kläder, men kanske främst under dukningen. Var på Ikea igår och köpte ungefär hälften av tyget till dukarna (Resten går inte in i bilen). Köpte dessutom rosblad i tyg som jag kommer att spraylacka i guld, och antagligen detsamma med en del andra detaljer.

• slatka

Nu är kyrkan och präster nästan klara. Blir lite jobbigt när det handlar om 2 religöner.
    Bestämt tema och jag har hittat min klänning sak beställa den snart.

• slatka

Vi var inte många som har denna datum verkar det som.
    Nu har jag köpt min klänning kommer om 2 veckor.

• summergirl

Hej allihop! Jag ska också gifta mig denna datum. Vi hade spikat30/6 först men har ändrat det till 16/6. Är gärna med här om jag får!

• BrendaStarr

...och jag med! Vi gifter oss den 16/6 i Helsingborg och hittills är:
    *kyrkan bokad
    *festlokalen bokad
    *klänning, underkjol och slöja inköpta
    *tärna, marskalk, värdpar och toastmistress tillfrågade och har accepterat

...och jaa... jo det mesta är nog planeratför i alla fall - om än inte bokat. Har två fotografer på g och ännu så länge är de lediga...
    Men visst går det snabbt nu?

Svar på tråden 16/6 2007....Vilka som gifter sig samma datum......