Inlägg från: Louise77 |Visa alla inlägg
  • Louise77

25 augusti 2007

Oj, den här tråden har jag missat, jag vill också vara med!!
    Ska läsa igenom den nu först!

• Louise77

tack tack!
    Nu har jag läst tråden, känner att jag måste sätta fart med allt fixande nu, samtidigt som det inte känns så superbråttom heller, men det känns ju roligare om man inte behöver vara stressad.
    Ska nog börja med att göra inbjudan och vigselprogram och festhäftet.
    Klänningen, buketten, tårtan, fotograf tänker jag fixa med senare i vår, det borde ju gå.
    Lokalen och kyrkan är redan bokad. Vi ska gifta oss som sista paret den dagen, 16.45 ganska sent, men det känns bra, då har vi hela dagen på oss och vi slipper tänka på sätt att underhålla gästerna på fram till festen.
    I vår kyrka har de vigslar var 45:e minut. Hur är det med era kyrkor?
    Alla gäster ska alltså in och ut på 45 + själva akten då också.

• Louise77

Jajo, det tar alltså ett tag, det ska jag tänka på! Knepigt, funderar på att beställa en från kina då tar det ca 2 mån att få den, de syr upp den efter mina mått, men det är ju bättre att vara lite i tid, man vill ju inte stå där på bröllopsdagen utan klänning :-O

• Louise77

Vi ska bara vara ca 30 gäster. Vi var osäkra på hur vi ville göra först, om vi skulle bjuda alla vänner så skulle det bli jätte många och väldigt dyrt, så vi bestämde oss för att bjuda den närmsta familjen och våra 5 närmaste vänner och deras respektive.

• Louise77

Just ja, god fortsättning till dig med!

• Louise77

Jo, jag hoppas ju att det blir ett mysigt lite intimt bröllop, men det kommer ju inte bli värsta festen, där folk fester till kl 02. Men det känns jätte bra att det "bara" är vi 30.

Svar på tråden 25 augusti 2007