Inlägg från: lillnalle |Visa alla inlägg
  • lillnalle

25 augusti 2007

Hej tjejer. Hur e det med era sambos, lägger de sig i mkt när det gäller inbjudningskort och dekoration? Jag vill gärna ha ett visat intresse från min sambo men allt jag vill ha tycker han är för pluttinuttit:( Ska inte ett bröllop va lite pluttinuttit? Jag vill gärna ha ett papper med svagt markerade rosor på som går i rosa till inbjudningskorten men det kommer jag aldrig få igenom för min sambo:( Kanske är självisk här men jag tycker att mannen ska förstå att ett bröllop är kanske det viktigaste i en kvinnas liv. Vad säger ni?

• lillnalle

Ursäkta jag presenterade mig aldrig:) Jag e en stockholmstjej( sen 8 år) som kommer att bli Fru Malmgren i Degerfors i Värmland den 25 augusti 2007. Det ska bli SÅ jäkla kul:) Men det e mkt detaljer som ska till innan det blir ett kanonbröllop. Men egentligen så e det huvudsaken att man får en stor fest med sina nära och kära efter vigseln tycker jag. Vi bjuder nästan bara vänner och ett fåtal släktingar. Kommer attbjuda 70 st. Vigseln kommer att hållas på en herrgård utanför degerfors, utomhus vid vattnet. Det kommer bli helt UNDERBART:)
    Blev nyfiken på londons bröllopsmässor och affärer, har en kompis som bor där så det kanske blir en resa dit i vår:) Är det någon som vet bra affärer gällande skor och halsband?

• lillnalle

Tack:) Måste bara berätta att min blivande godkände mitt förslag på inbjudningskort i går. Trodde inte han skulle tycka om pappret som vi ska använda eftersom det är rosa med rosor på samt att det blänker lite. Glömde även säga att det är doftpapper:) Var helt säker på att han skulle sucka och säga nej men INTE:) Nej han tyckte kombinationen av rosa, naturvitt och silver/grått var kanon! Jag e så överlycklig!!!

Herrgården som vi ska vara på är privatägd så det är mkt svårt att få fram bilder på den men den heter Ölsboda och ligger utanför Degerfors. Ligger otroligt fint vid vattnet:)

• lillnalle

Jag undrar lite hur man ska göra med klänningen. Jag har bara kollat på nätet än så länge men tänkte ta med 2:a tärnan och kolla runt i Stockholms affärer i veckan. Men så i går hittade jag en jättefin klänning som var till salu på nätet. Kostar nu 5000kr och nypris är 12000. Tycker verkligen att den klänningen är hur läcker som helst men tänker om man förhastar sig och hittar en bättre längre fram i vår? Hur har ni eller hur tänker ni göra med klänningen?

• lillnalle

Vilken slags brudbukett ska ni ha, vilka blommor och färger? Några bilder?
    Jag har nog tänkt mig en enkel bukett med rosor och hortensia i rosa och grönt runt om, bild på www.stephanberglund.se/ vad tycker ni?

• lillnalle

Nej, tyvärr inte än. Men nästa vecka ska jag och min sambo och ev ena tärnan sitta och pyssla:) Så roligt! Stressen börjar lägga sig nu för i dag tackade en gammal vän till mig, en tjej, ja till att vara toastmadame. SÅ HIMLA KUL!!! Var så nervös att hon skulle tacka nej för och e verkligen en tjej som e i farten hela tiden. Hon e perfekt för jobbet och hon sa JA:)
    Sen har jag hittat min brudklänning:) Första gången jag provade och jag verkligen fastnade för en LIlly klänning, 3005. Den var som en dröm! Vill inte ta av mig den:) Jag var faktiskt lite darrig när vi gick in i butiken jag och min 2:a tärna. Men hon e ett underbart stöd och var till stor hjälp att trä på alla kjolar:)

• lillnalle

Tjejer, jag behöver er hjälp till att hitta en bra låt att ha som "ingångsmusik" fast utomhus. Skulle vara kul med en lite annorlunda låt eftersom jag ev kommer att komma i en eka på vattnet:) Förslag?

• lillnalle

Ja, den är helt underbar:) Kände mig så hilma fin i den!
    Inget tungt sidentyg utan lite lättare som faller finare, vet inte vad det heter:) Den skulle kosta 6800:- men jag tror att jag ska hyra den.

• lillnalle

Hej hopp här hoppade jag in igen lite:) Hinner inte vara på nätet så ofta men jag hoppas jag får fråga efter era menyer, ni som har dem klara?

• lillnalle

Oki då får vi återkomma lite senare i vår:) Jag ska träffa kvinnan som ska hjälpa mig med maten i början av feb så då kanske jag vet lite mera:)

• lillnalle

Angåemde tärnor...

Min syster och en av mina bästa vänner ha fått äran att få vara mina tärnor:) Reglerna är ju så att det är en ära att bli tillfrågad så egentligen ska man inte bekosta deras klädsel. Men om bruden vill ha en speciell klädsel så är det också så att hon får bekosta den åt tärnorna.
    Jag ska betala deras klänningar men inte håruppsättning eller makeup. Helt ok för dem:)

• lillnalle

Vi kommer att ge 1000kr per klänning (kostar inte mer än så i Degerfors). Vi kommer bara ha en bestman och han får ev betala själv

Svar på tråden 25 augusti 2007