Tiima & Anders 21/10
7:20
ringde väckarklockan hos mej och min tärna Frida på Okéns Bed & Breakfast i Varberg.
8:00
gick vi ner till frukosten. Fotografen satt och väntade på oss. Tog dagens tidning och bläddrade fram till vigselannonserna. Blev fotade när vi satt och åt det lilla vi fick i oss till frukost. Kändes lite konstigt att bli fotade när man åt och borstade tänderna. Sen vande man sej och märkte nästan inte att han var där.
8:40
kom vi tre till Salong Monika. Frisören Therese började med håret. Såg helt förfärlig ut i början. Håret tuperades ordentligt innan det lockades. Efter lockarna var gjorda började håruppsättningen ta form.
10:40
åkte fotografen till Falkenberg och fotade Anders när han klädde sej.
11:30
var håret färdigt och Therese började med makeupen. Åt en halv fralla och en yalla drickyoghurt under tiden.
12:30
var mekeupen färdig och jag och min tärna klädde oss. Kändes väldigt stressat eftersom chauffören med Rolls Roycen skulle komma 12:45.
12:45
kom fotografen tillbaka.
13:05
kom chauffören 20 minuter för sent!!!
13:15
var vi vid fästningen och jag och Anders mötte varandra för första gången på vår bröllopsdag. Kunde nästan inte ta ögonen från varandra! Fotogafen tog porträttbilder på oss.
14:20
var vi på kurorten där vi skulle bo på bröllopsnatten och lämnade våra väskor. Jag och min tärna passade på att låna toaletten. Tärnans axelband på klänningen gick av!!!!! Panik!!! Hade hört sen innan att det skulle finnas nål och tråd i bilen. Vi hittade en säkerhetsnål som funkade bättre.
15:10
var vi inne i kyrkan. Vigsel skulle börja 15!!!
15:13
började ingångsmusiken spela. Vigseln känns lite som en blackout, såg inte ens rosorna i altargången och ljusen i fönsterna som vi beställt extra.
15:45
gick vi ut ur kyrkan som man och hustru! Massor av kramar och ris i ansiktet.
16:10
hoppade vi in i Rolls Roycen och åkte mot Varberg igen. Stannade till i Skogstorp och skålade med champagne.
17:00
anlände vi vid fästningen. Togs emot på borggården av gästerna och fick champagne och chokladdoppade jordgubbar.
17:20
gick vi in i Eskills källare. Var helt betagen av hur fint allt var! Gick omkring och bara tittade på allt.
17:45
Började kockarana presentera maten som var en väldigt stor buffé.
Efter det här har jag ingen koll på klockan över huvud taget. Det var bröllopsdans till ?vår låt?, bröllopstårta, sånger, tal mm.
Verkligen en perfekt dag! Vi hade tur med vädret. Det regnade rejält när jag var hos frisören och när vi var på väg till kyrkan efter poträttfotograferingen, men uppehåll när vi var ute, så vi fick inte en endaste droppe på oss. Vi kände att vi bjöd helt rätt personer. Allt var så vackert och sagolikt. Lite synd bara att tiden rusade i väg så snabbt.
Var nog på hotellet vid 1:30.
bilder: www.pixbox.se/alb_show_id178904_page0.html