• MonikaS

När märker man av att man är...GRAVID???

CicciL, jag har inte skrivit i denna tråd hittills, bara läst, hoppas jag får vara med... Det kan ha lyckats ändå, jag blev gravid efter att ha haft sex en enda gång under ÄL, och är nu i sjunde veckan. Så det kan ha gått bra

• MonikaS

Tack
    Nej, vi testade inte med stickor men jag brukar få flytningar vid ÄL (ursäkta!)så visste att det var på G. Jag trodde nästan från början att det var nåt som hade hänt, men så är man ju lite galen med och letar symptom
    Några dagar efter kände jag att det spände och drog lite i äggstockarna, och kanske någon vecka innan BIM att jag fick lite ont i brösten med. Lite uppsvullen också, men det blir man ju ofta innan mens så väldigt lika symptom tyvärr. Men kanske att de kom lite tidigare än vad PMS skulle göra normalt.

• MonikaS

Snart så...., tyvärr inga bra tips annars, det var lite tur tror jag

• MonikaS

Det får du gärna vara
    Ja precis, det räckte med en gång. Jag har inte ätit p-piller på många år, men ett tag hade jag en Persona, en sån där dator som mäter ägglossning. Så jag hade liksom fått bekräftat hur min cykel var. Vi hade inte riktigt försökt innan om jag ska vara ärlig, det hände väldigt snabbt. Men det underlättade verkligen att veta hur kroppen funkade tack vare p-datorn så använder du stickor är det säkert jättebra!

• MonikaS

Fast vi hade haft avbrutet länge utan att det hände nåt, ska jag kanske tillägga. Det här var första gången vi körde helt oskyddat.

• MonikaS

Tack!! Klart du inte är otrevlig!!
    Hur länge har ni försökt?

• MonikaS

Tack CicciL
    ja, det är ju jättejobbigt att gå och tänka på det hela tiden, men det är ju så det är! Jag t.e.x sitter och läser på Familjeliv om en massa saker som kan gå fel etc. Man kan ju aldrig slappna av oavsett verkar det som. De säger ju att det inte finns några vetenskapliga bevis för att det inte skulle funka om man spänner sig. Och det är ju inte lätt att bara slappna av på beställning heller. Visst är jag gravid nu, men nu spänner jag mig ifall det ska gå fel istället. Typiskt!!

• MonikaS

Snart så.... jag vet att det inte hjälper när nån säger det, men ni gör garanterat inget fel! Det har ju inte gått lång tid alls. Fast jag fattar att det är irriterande oavsett, man är ju otålig. Även de månader jag visste att det var minimal chans att det funkat blev jag ändå besviken.

• MonikaS

CicciL, det var nog bara 3 dagar eller så, men det kom och gick, liksom. Det konstiga är att så fort jag plussat kände jag av det mindre än innan!

• MonikaS

Snart så.... fast jag gjorde det denna gång med, letade symptom alltså, och då blev det faktiskt nåt så det kanske inte alls är kört!!

• MonikaS

Snart så.... ja så kanske det är

• MonikaS

Moppy, lycka till! Jag hade också en liten blödning samma dag som mensen skulle kommit (testade positivt en dag innan) och på VUL 4+6 såg man också bara vad de såg på dig. Men på 6+2 förra veckan såg man hjärtat slå, så blir det säkert för dig med

• MonikaS

Moppy, okej då fattar jag. Min kollegas kompis hade så faktiskt, fast hon hade mens varje månad hela graviditeten Men det är ju inte helt ovanlig oavsett. Tyvärr vet jag inte hur stor den var, hon sa att man kunde ana nåt men mer än så var det inte.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???