Inlägg från: Fru Villa Solglimt |Visa alla inlägg
  • Fru Villa Solglimt

När märker man av att man är...GRAVID???

Får jag ställa en liten fråga...?

Jag äter minipillret Cerazette och de har väl funkat ok egentligen. Kruxet är att jag aldrig vet när och om jag ska få mens. Det enda jag hittills vetat är att den kommer.

Nu är det ca två månader sen sist och det brukar inte gå så lång tid emellan.
    Är det någon här som vet hur det funkar om man blir gravid trots piller? Hur reagerar det ev fostret på att man fortsatt äta pillren?

• Fru Villa Solglimt

CicciL
    Jo, jag ska till apoteket senare idag.

Men jisses vad jag gruvar mig för resultatet. Visst kan jag tänka mig att få fler barn, men det vill inte mannen. Samtidigt som vi båda vet att jag har svårt för att ta något annat beslut än att just ta emot barnet (om det nu är något)

Jag får hoppas på att testet visar negativt (den här gången...)

• Fru Villa Solglimt

sockerbiten
    Jo, jag vet det... Jag har ätit dessa piller i 1,5 år och först hade jag inte någon blödning alls, sen hade jag blödning i flera veckor (bara lite hela tiden). Efter det så har jag haft blödningar ungefär varje månad. Det är därför jag börjar undra... borde inte kroppen ställt in sig på pillren nu...?

Jag ska göra grav.test och sedan får jag nog ta mig en funderare på om jag trots allt inte borde byta till nåt annat..

• Fru Villa Solglimt

Jessie76
    Förlåt i så fall.
    Det är inte alls min mening. Men som rubriken säger...När märker man av att man är...GRAVID??? så är det ju faktiskt min första undran - trots pillren.

Men, men... jag tackar för de svar jag fått och avslutar mina inlägg.

Barn är något att glädjas åt

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???