• Lili 2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Måste bara göra ett litet inlägg tjejer och tala om att jag känner igen mig så väl! Har följt tråden ett tag men inte fått tummen ur och skrivit nåt...

Undra hur många tjejer det egentligen finns som så intensivt längtar efter barn och gör nästan vad som helst för att de ska fastna i magen!?
    Jag är i alla fall en av dem!

Det är ett helt mysterium att bli gravid och med tanke på hur svårt det verkar vara så kan jag inte förstå att jorden är överbefolkad!

Vill gärna vara med lite i diskussionerna framöver - hoppas att det ska gå bra!?

Ni verkar vara härliga tjejer och jag unnar er verkligen det där härliga plusset och en kommande och välskapt bebis!

• Lili 2006

Tack för välkomnandet,

Vi har försökt sen maj i år utan resultat. Är lite mer aktiva sen efter bröllopet i augusti.

Kör utan äl-stickor och andra hjälpmedel men med varannan-dagsmetoden.

Denna tråd är mycket intressant, men en spännande bi-effekt är att man blir "sken-dräktig". Förra veckan hade jag varenda symptom man kan ha, inklusive järnsmak i munnen - dock helt utan anledning ( ja, jag har kollat).

Det värsta tycker jag är rädslan för att man inte ska kunna bli gravid alls! Vad säger ni?

• Lili 2006

Träffade svärmor i helgen och hon tittade menande på min mage och undrade om det inte var dags snart... usch hade lite bylsiga kläder och är inte smal som en sticka - så kändes inte så kul. Tur det bara var svärmor - för hon är ju gullig - värre om det är nån annan.

Nej - inte nog med att jag inte lyckas bli gravid - jag är tjock också! Extra deprimerande!

• Lili 2006

Det är känsligt och konstigt - får uppfattningen att de som lyckats bli gravida inte vill nåt hellre än att det ska synas - för alla andra är det ju tvärt om. Tvärtom blir man ledsen - för man vill ju inget annat...
    Lite kula är inte så farligt - det är värre att det inte är nåt roligare innehåll än bukfett..

• Lili 2006

Ja, uppsvälld med gas kan man ju förstås vara också...
    Jag tillhör dock den fega kategorin som fiser i smyg...

• Lili 2006

Nån som vill fylla i en liten enkät?
    1. Hur länge har ni försökt?
    2. Har du och/eller din man några barn sen innan?
    3. Hur länge har ni varit gifta/när är den stora dan?

• Lili 2006

Appropå att inte äta så berättade några jobbarkompisar att man kan ta med sig eget vin och byta ut innehållet i flaskan till alkoholfritt - funkar ju bra om man är på fest, eller tills någon klok person vill dela på innehållet, eller smaka ett glas...

• Lili 2006

Här kommer enkäten ifylld från mig:
    1. Hur länge har ni försökt?
    5 månader
    2. Har du och/eller din man några barn sen innan?
    Ja, min mans äkta och mitt bonusbarn
    3. Hur länge har ni varit gifta/när är den stora dan?
    Sen augusti 2006

• Lili 2006

Skärgårdsbruden - skoj med den fulla maken :)

Just nu passar vi på att dricka vin ordentligt på helgerna - ifall det skulle ta sig så får man ju ändå avstå i minst ett år...

Det blir ju inte så kul för maken att dricka vin själv när man sitter där med magen. Är lite orolig för detta faktiskt - vi tillhör kategorin som är väldigt förtjusta i goood mat och då passar det ju så bra med ett glas vin till.

Missuppfatta mig rätt - skulle bebis vara på väg så är det nog inte ett svårt val!

Kul med alla svar på enkäten!

• Lili 2006

Ja, förstås ska man ju berätta vem man är också!

Jag är 30 år, kommer ursprungligen från Stockholm men nu lyckligt nedflyttad till västkusten till min man!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???