Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Godmorgon tjejer!!
    Så har man vaknat på andra sidan Atlanten då.

Man var lite trött efter gårdagens match med Nenne, men vi lyckades iallafall ta förra tråden till över 4000! :)
    FruLLan namnet på nya tråden var bra för då hittar alla gamla och även nya hit!! :)

Välkommen MonicaS och Maljor! Grattis också MonicaS till bullen i magen!

Själv fick vi till det lite igårkväll jag och maken, men jag tror att min ÄL passerade för flera dagar sedan så vi får väl se. Har nu testat varannandagsprincipen och vi får nu se hur det går. Men jag har ingen aning om när jag egentligen hade ÄL så jag vet inte alls ifall vi 6-ade på rätt dag...

jaja, tar det ionte denna gång så blir det nog stickor nästa månad.

• sweetstreet

Cicci,

Jag tror nästan det var bra att du tog det "lugnt" igår. man ska inte heller jobba ihjäl sitt 6-liv vilket kanske är risken när man jagar befruktning...!

Ni har ju ändå varit aktiva vid rätt tidpunkt denna månad så det kan nog varfa bra att "ligga lågt" nu. Kanske har det tagit!!! Och om inte så har ni tid på er att jobba upp lusten igen till nästa ÄL! :)

• sweetstreet

Tack FruL!!

Ja vi jobbade på igår med tråden. men nu är det ny tråd och nya friska tag!!
    5000 låter inte alls otroligt tycker jag! Vi är ju redan uppe i 7 sidor!!!!!!! :)

Klart Nenne fortfarande är slut.
    Hon skulle ju hem till sin man i badet och leka med en mastodont-krokodil eller var det valhaj?? Samt en hatthängare hon tog med sig på cykeln...! :D

• sweetstreet

Moppy!!!!

Håller alla fingrar och tår!!!
    Men det låter ju verkligen HOPPFULLT!!! .) Jag tror helt säkert det är en liten där inne!!!!!! :) :) :)

• sweetstreet

Men jag blir också knasig nu på att man inte kan lita på ÄLen...!!!

• sweetstreet

Snart så,
    jag håller helt med dig. Nu har man ju försökt att lägga lite mer krut kring ÄL, vilket oftast resulterat i att man inte varit sådär supersugen veckan efter ÄL.... Men kasnke var denna strategi helt fel?!

• sweetstreet

Cicci!

Så här är det när helt grav-galna kvinnor snackar nojjor och byter 6-recept med varandra! :D

• sweetstreet

Moppy

:D :D :D Precis!!!
    Jag kan tänka mig att proffsen i branchen kanske tycker att man är alldeles för planerande och beräknande med tanke på att det faktiskt inte riktigt går att planera på DET viset.

Men visst önskar man det gick... (suck)

• sweetstreet

Snart så,
    NÄ visst!!!

Fast å andra sidan verkar det ju som om många andra har fått till det just runt ÄL (före under o efter) och att detta resulterat i befruktning. Så helt fel är det nog inte??

• sweetstreet

En kollega berättade att de hade svårt att få barn och att de försökte rätt länge. Hon kollade ÄL med hjälp av att mäta tempen (klassiskt!). De höll ändå på hur länge som helst och försöte utan resultat och sedan sa de att nä nu är det sista gången vi prövar. Om det inte fungerar denna gången så får vi tänka om.
    Och just den ÄLen blev hennes man sjuk (influensa eller så tror jag) men hon åkte ändå hem på lunchen och lyckades pigga upp åtminstone vissa kroppsdelar på den stackars mannen som låg i 40 graders feber. Och tänk, just den gången lyckades de!!! :)
    Ja, en liten solskenshistoria såhär på tisdagen. Man ska inte ge upp!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???