• FruSofia

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej på er!
    Nu har jag också hittat hit till den nya tråden Jag har bim den 11/11 och dagarna seeeegar sig fram.
    Såg ni hade diskussioner om CB äl test, hurvida de visade fel ibland. Jag tror faktiskt inte det! Inte om man får stegring en gång i månaden och har regelbunden mens. De gånger de ger positivt har man en LH ökning helt enkelt. Sen kan det vara så att man får positivt i många dagar och flera omgångar i en cykel, men då har man knas med ÄL där kroppen försöker släppa ägg men inte riktigt lyckas. Min teori/fakta!

• FruSofia

mugglesfan
    Jag lovar, din långa mensblödning har inte gett dig lågt hb Det klarar man av utan att hb påverkas. Jag äter mitt val kvinna och de innehåller ju järn också.

På tal om vitaminer, ni äter väl extra vitaminer, ffa folsyra??

• FruSofia

Ang massage och graviditet.. var på massage för någon vecka sen och min terapeut frågade om jag var gravid för i så fall är det vissa punkter man ska undvika vid massage. Teorin är väl just den att det kan frigöras massa produkter vid djupmassage så om man är gravid ska man hålla sig till mjukare massage, mer för avslappning.

När är det tid för er att gravtesta då??

• FruSofia

Så har jag slösat ännu ett test som visade så jävla negativt det bara kunde Fast det kanske inte är riktigt kört än, har ju inte bim förrän på lördag, men det känns helt kört

• FruSofia

Hjälp, jag vågar knappt skriva det här! Men jag har plussat svaaaagt med cb! Jag känner mig så jäkla annorlunda i kroppen att jag tänkte det var väl fasen att inte testet visar positivt nån gång. Hade ett par cb kvar så jag tänkte att jag offrar ett till.. Kissade på stickan 12.40 - nada de första minuterna. Jaha fan, inte ens ett inbillningsstreck?? Men sen vad?? 12.44 uppenbarar sig ett gravidstreck som definitivt inte var inbillning men det var svaaagt. Så jag vågar inte ropa hej än, men det var definitivt ett svagt plus. Jag behövde inte ens vinkla och vrida på testet för att se det Men jag testar i morgon bitti igen och tils dess låtsas jag att jag är ogravid *lätt* Snälla, håll tummen för mig i morgon bitti!!

• FruSofia

Åhh tack vad ni är snälla! Önskar att ni också får plus samtidigt som mig NU!!

• FruSofia

mindre
    Jag testade halv fem i morse - negativt!

• FruSofia

Det är är tredje försöket att få till syskon till våra andra två.

Jag fick pos på äl test på dag 10 och 11. Kände äl på kvällen dag 11. Vi körde på dag 5,7,9,10,11,12 . Efter äl har jag inte känt de vanliga ömma tuttarna och molvärken som jag gjort tidigare cykler. Nu på dag 21 av 25 har jag haft huvudvärk ett par dagar, och idag öm precis på bröstvårtorna och allmänt annorlunda (ni kommer fatta hur jag menar )Har även haft mycket vita flytningar efter äl och det brukar jag inte ha.

Tycker också det är smått fantastiskt att testet kan visa minus halv fem och positivt halv ett Fast någon gång ger det ju utslag om man är gravid och jag har lyckats pricka in det exakta ögonblicket för det tydligen. Snacka om tajming Men jag vågar knappt lita på det än, trots att jag känner igen känslan från de andra grav. Man har ju inbillat sig symtom förr

• FruSofia

Förresten, TACK för grattisen!!!

• FruSofia

Ja, förresten - inget pms humör heller än!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???